Knappcellsbatterihållare i metall

Kostnadseffektiva till traditionella batterihållare

Med knappcellsbatterihållare i metall får du en pålitlig elektrisk anslutning till en bråkdel av kostnaden jämfört med traditionella batterihållare i plast.

Förutom att minska materialkostnaderna bidrar elimineringen av plastbäraren också till lösningar med lägre profil. Den lämpar sig därför utmärkt till bärbar elektronisk utrustning och andra applikationer där det ställs krav på kompakt design. Vi tillhandahåller ett brett spektrum olika knappcelllsbatterihållare, från små 4mm-hållare som håller en ML-414 myntcell, till 20mm-hållare som används för BR2032 och CR2032, till en 24mm-batterihållare som håller den mycket populära CR-2430 knappcellen.

När det inte går att hitta en optimal lösning bland vårt standardsortiment kan vi även ta fram kundanpassade batterihållare. Vi kan exempelvis addera kontakter och kablar, göra hål för att underlätta lödning, eller gjuta nya modeller helt anpassade för er applikation. Vi hjälper till från idéstadiet till färdig produkt, kontakta oss så hjälper vi dig.

oemelectronics.se hittar du mer information om batterihållare och resten av det stora sortiment vi erbjuder.