Ny kraftfull fläkt för trånga utrymmen

Har du en applikation med många, tätt placerade komponenter på en liten yta och behöver hålla nere temperaturen?

För att ännu bättre möta efterfrågan på högpresterande fläktar har Sanyo Denki tagit fram 9HVB0812P1G01. Storleken 80x80x38mm är vanligt förekommande i servrar, routrar och andra elektroniska applikationer med många tätt placerade komponenter på liten yta. För att kunna forcera luften tillräckligt bra genom applikationen och hålla nere temperaturen krävs en fläkt med högt statiskt tryck.

I jämförelsen med tidigare modell (9HVA0812P1G001) har den nya fläkten 7% högre luftflöde och framför allt 20% högre statiskt tryck.

Den nya fläkten har flera fördelar:

• Möjliggör att nå önskad arbetstemperatur i applikationen snabbare.
  • Du kan addera ännu mer kraftfulla komponenter i applikationen, men fortfarande nå önskad arbetstemperatur.
  • Komponenterna kan placeras tätare och storleken på applikationen kan minskas.

För att optimera kylförmåga och energiförbrukning kan hastigheten på fläkten styras med en PWM-kontroll.

oemelectronics.se hittar du mer information om våra fläktar och resten av det stora sortiment vi erbjuder.

www.oemelectronics.se | 075 - 242 45 00 | info@oemelectronics.se