Topflight är en ny leverantör åt OEM Electronics inom området membranknappsatser och frontpaneler

Topflight - ny leverantör inom membranknappsatser och frontpaneler

Låt oss presentera OEM Electronics nya leverantör inom området membranknappsatser och frontpaneler - Topflight. Företaget ligger i Milano, Italien, och har till stor del automatiserad produktion och är kända för sin höga kvalitet och korta ledtider. De är dessutom fullt certifierade.

Det är framförallt två parametrar som skiljer Topflight från andra tillverkare. Dessa är:

• Topflight har en direkt tillverkning av eget adhesiv i sina lokaler som kan tillgodose och uppfylla specifika applikationskrav från kunderna. Tack vare detta kan Topflight erbjuda en komplett och kundunik lösning, från råmaterial till slutprodukt.
  • Topflight är den enda tillverkaren av membranknappsatser i Europa som har fått UL-homologering, vilket innebär att man är det enda företag som kan leverera UL-godkända membranknappsatser.

Utöver detta kan Topflight producera membranknappsatser och frontpaneler med antimikrobiellt skydd. Efter Covid -19 blev detta ett mycket eftertraktat krav, särskilt från den medicinska marknaden. När bakterier möter ytan på membranknappsatsen neutraliserar eller dödar den antimikrobiella ytan de skadliga bakterierna. Resultatet blir ett tillförlitligt och konstant skydd mot bakteriell kontamination för all framtid.

oemelectronics.se hittar du mer information om membranknappsatser, frontpaneler och resten av det stora sortiment vi erbjuder.