Tranås Energi monterar utomhusbelysning från vår tillverkare Exolöf.

EXOLÖFS UTOMHUSBELYSNING I TRANÅS

Via vår tillverkare Exolöf kan vi erbjuda ett brett sortiment av belysning för många olika typer av applikationer och miljöer. Tranås Energi äger och sköter ca 6000 belysningspunkter i Tranås kommun, detta på uppdrag av kommunen. På sin hemsida skriver Tranås Energi att de under 2023 ska byta ut 600 lampor. Enligt deras beräkningar drar en ny LED-armatur mindre än hälften så mycket som de gamla. De senaste tio åren har företaget jobbat med att uppdatera till LED där det behövs men ser nu flera fördelar med att även byta ut de äldre belysningspunkterna som ännu är i gott skick.

"Nu ökar Tranås Energi tillsammans med Tranås kommun takten gällande energieffektivisering av gatljusen. Fler armaturer ska få LED-lampor och projekt för smart belysning ska genomföras."

- Citat från Tranås Energis hemsida

PROJEKT MED SMART BELYSNING

Tranås Energi har två projekt under 2023 som innebär test av områden med smart belysning. Ett område som ska kunna styras i realtid och ett där även belysningspunkter med rörelsesensorer ska användas. Detta för att spara energi utan att kompromissa med känslan av trygghet som belysningen ger.

MONTERING AV EXOLÖFS BELYSNING

Eftersom Tranås Energi jobbar i samma stad som vårt huvudkontor var vi på OEM Automatic och fotade installationen av ett flertal nya gatlampor. Belysningen beskrevs som smidig att montera och att de hade en bra ljusbild. Dessutom uppskattade montörerna från Tranås Energi det nära samarbetet och att vi på OEM Automatic kan erbjuda flera lagerförda Exolöfprodukter här på vårt logistikcenter i Tranås.