OEM Automatic skräddarsyr ditt vakuumgripdon

OEM Automatic skräddarsyr ditt vakuumgripdon

Vakuumgripdon MVG bygger på en modullösning där storlek och gripzoner konfigureras efter applikation och behov. Gripdonet kan byggas i storlekar från 150x150 mm upp till 1200x1000 mm, där emellan går det att anpassa storleken valfritt. Begränsningen är att formen måste vara antingen kvadratisk eller rektangulär.

FLERA SUGZONER MINIMERAR LÄCKAGE

Genom att dela in sugplattan på donet i en eller flera sugzoner kan en enhet ersätta flera olika gripdon. Detta medför en enklare hantering och mindre stillestånd i processen. Zonerna är separerade från varandra vilket innebär att en zon kan aktiveras medan övriga zoner är inaktiverade. Tack vare denna lösning optimeras vakuumet i den zon som jobbar och risken för läckage och tappad produkt minimeras. Zonerna styrs separat via påbyggd ejektor eller via centralvakuumsystem. Sugplattan kan utrustas med sugkoppar, skumplatta eller gelplatta beroende på vilken typ av produkt och material som ska lyftas. Vid zonindelning kan olika material väljas för olika zoner vilket ger en flexibel lösning där behov finns för lyft av olika typer av produkter.

Låt oss hjälpa er att hitta rätt lösning för era behov. Kontakta oss på OEM Automatic så hjälper vi er att få fram den optimala lösningen för just er applikation.