Avancerad automatisering med AI-assisterad teknologi

Avancerad automatisering med AI-assisterad teknologi

Fördelarna med AI-assisterad teknik är mångfacetterade och de finns redan i våra vardagsliv och på våra arbetsplatser. Förutom att drastiskt öka precision och effektivitet ger det också gott om fördelar för människan, såsom säkerhet kring farligt material och miljö.

Med de dolda faror som finns på industriella arbetsplatser kan implementeringen av AI-assisterade och autonoma lösningar minska arbetsplatsolyckor samtidigt som det ökar noggrannheten och produktiviteten samt minskar kostnader på längre sikt. Genom AI-assisterad machine vision-inspection kan tekniken integreras i automatiserade system för att minimera mänskligt arbete och därmed risken för personskador under tillverkningsprocessen.

Ett AI- och GPU-assisterat industriellt fordon spelar en viktig roll i en modern maskinpark, till exempel inom gruvdrift, jordbruk, försvar osv. Med autonoma- eller fjärrstyrda fordon som automatiskt kan identifiera objekt och därmed kan styras på distans behöver operatören inte utsättas för risker i onödan.

Använd en AI-assisterad Automated Mobile Robotic (AMR) till din fabrik för ökad funktionalitet. Den kraftiga utvecklingen av AI-databehandling under det senaste decenniet har spelat en viktig roll för att AI-AMR ska kunna fungera helt på egen hand i lösningar såsom automatiska lager, stapling och hämtning samtidigt som de erbjuder ytterligare funktioner som live-bildflöde och analys av fabriksytan.

Inom industrin är utan tvekan arbetssäkerhet i fokus. För att uppnå detta har datortillämpningar kunnat ersätta mänsklig arbetskraft i de mest utmanande miljöerna. Det är i de här extrema miljöerna som den nya generationens inbyggda system måste trivas i.

Med hjälp av NVIDIA Tensor-kärnor spänner Neousys GPU-stödda plattformar från vanliga grafikkort i RTX 30-serien, Tesla, Quadro till Jetson Xavier och är optimerade för att få effektiv AI-träning och precision i komplexa djupinlärningsberäkningar. Alla Neousyssystem är designade från grunden med en av branschens mest effektiva och patenterade värmeavledningslösningar för att säkerställa konsekvent och optimerad systemprestanda i tuffa miljöer och trivas i de mest krävande industriella AI-uppgifterna.

Citat Andreas Källming