OEM Automatic lanserar Blaze Time-of-Flight 3D Camera från Basler

BLAZE - DEN SENASTE GENERATIONENS TOF-KAMERA

Blaze är den senaste generationen av ToF- kameror från vår tillverkare Basler. Nu även med 850 nm! Hög noggrannhet och IP67-klassad gör att Blaze kan användas i mängd olika applikationer som till exempel logistik, fabriksautomation och biometri. Den nya modellen Blaze-102 använder sig av våglängden 850 nm, vilket ger stabilare resultat i miljöer där solljus kan stängas ute. Om man behöver en kamera som även kan användas utomhus, är det modellen Blaze-101 som rekommenderas då dess våglängd (940 nm) är mindre känslig för solljus.

• Upplösning 640x480
  • Upp till 30 fps
  • Arbetsavstånd 0 till 10 m
  • Precision: ca 5 mm mellan 0.3 - 6 m
  • GigE Vision kompatibel

SÅ FUNGERAR BLAZE TIME-OF-FLIGHT

Baslers Blaze-kamera fungerar enligt Time-of-Flight-principen och ger VGA-upplösning tack vare Sonys DepthSense™-sensor. Time-of-Flight fungerar genom att mäta tiden det tar för ljuset att nå objektet och komma tillbaka till kameran. På så sätt kan man räkna ut avståndet och med den informationen kan med sedan skapa en 3D-bild av objektet.

MÄTOMRÅDE

Kamerans stora mätområde räcker till att täcka in två europallar eller en liten bil, med noggrannhet ner till 5 mm. Tack vare sin kompakta design och Gigabit Ethernet kan den dessutom enkelt integreras i ett system, med användarvänlig programmering oberoende av plattform.