OEM Automatic erbjuder kundunika gasfjädrar från Exolöf

KUNDUNIKA GASFJÄDRAR

Gasfjädrar är en pålitlig lösning som hjälper dig att smidigt och enkelt lyfta och sänka tunga föremål eller utrustning. Våra gasfjädrar är konstruerade med precision och designade för hållbarhet. De är perfekta för ett brett spektrum av applikationer, från industrimaskiner och medicinsk utrustning till motorhuvar och möbler.

HUR FUNGERAR EN GASFJÄDER?

En gasfjäder, även kallat pneumatisk fjäder, är en fjäderanordning uppbyggd på en gasbehållare. Den består av kolvhus, kolvstång, kolv samt tätningar och fungerar genom att gasens tryck ändras vid deformation.

SÅ ANVÄNDS GASFJÄDRAR OCH APPLIKATIONSEXEMPEL

Gasfjädrar erbjuder ofta en lösning när problemet är att öppna och stänga eller hålla något öppet, så som falluckor, brunnsluckor, glidbanor och alla svängbara enheter med gångjärn. Andra applikationer är takfönster, rökluckor, inspektionsschakt, nödutgångar, maskinluckor, maskindörrar, huvar, robotar, höj- och sänkbara enheter m.m.

KUNDANPASSADE GASFJÄDRAR

Vi erbjuder inget standardsortiment utan tar fram kundunika gasfjädrar som passar just er applikation. Med det breda utbud av storlekar och monteringsalternativ du får ta del av, kan du få den perfekta passformen för dina specifika behov. Vi finns alltid till hands för att svara på dina frågor och hjälpa dig att välja rätt produkt. Du kan lita på att du får precis det du behöver.

GASFJÄDRAR MED HÖG KVALITET

På marknaden finns ett stort utbud av gasfjädrar. Det som urskiljer vårt sortiment är vårt engagemang för kvalitet. Vi använder endast de finaste materialen och de senaste tillverkningsteknikerna för att säkerställa att varje gasfjäder uppfyller våra höga krav på prestanda och livslängd.

TRYCKANDE ELLER DRAGANDE GASFJÄDRAR

Gasfjädrar finns i två olika utföranden, tryckande eller dragande. Vanligast är tryckande gasfjädrar, även kallat gasdämpare, som är en tryckande variant. Den dragande gasfjädern fungerar tvärt om på så vis att den i stället drar ihop sig. Vilken du ska ha baseras på behov och förutsättningarr i din applikation.

LÅSBARA GASFJÄDRAR

Eftersom vi kundanpassar gasfjädrarna kan du få dem låsbara. Skillnaden på låsbara eller icke låsbara är att gasfjädern kan låsas/säkras i önskat läge.

DET BÄSTA FÖR JUST DIN APPLIKATION

Så varför välja gasfjädrar från oss? Eftersom våra produkter erbjuder oslagbar tillförlitlighet, hållbarhet och mångsidighet. Nöj dig inte med mindre än det bästa - välj OEM Automatic för alla dina gasfjäderbehov!