NIVÅGIVARE MED BLUETOOTH FÖR SMIDIG OCH ENKEL KOMMUNIKATION

NIVÅGIVARE MED BLUETOOTH FÖR SMIDIG OCH ENKEL KOMMUNIKATION

Nivågivare FLR från Kuebler erbjuder kontinuerlig nivåmätning som bygger på flottörprincipen. Nu kombineras nivågivaren med Bluetooth vilket gör att du slipper kabeldragning och får en smidig och enkel kommunikation mellan nivågivaren och din smartphone eller surfplatta.

NYA MÖJLIGHETER MED BLUETOOTH

En flottörnivågivare erbjuder kontinuerlig nivåmätning oberoende av förändringar i media såsom skum, konduktivitet, tryck, vakuum, bubblor eller liknande. Med hjälp av Bluetooth kommunicerar nu nivågivaren de uppmätta värdena trådlöst till en smartphone eller surfplatta och nivån återges grafiskt med instrumentbeskrivning och TAG-nummer. Nivåerna 0 % och 100 % konfigureras enkelt via appen som laddas ner gratis från App Store eller Google Play butiken.

FÖRDELAR MED ATT VÄLJA EN NIVÅGIVARE MED BLUETOOTH

• Ingen kabeldragning
  • Ingen kalibrering
  • Trådlös mätning upp till 44 meter med Bluetooth 5.0
  • Enkel konfiguration via app

KUNDANPASSAD FÖR DIN APPLIKATION

Nivågivarna tillverkas kundanpassade och finns med ett stort utbud av material, processanslutningar och i längder upp till 6 m för att du ska hitta en nivågivare som passar just din applikation.

Nivågivare med Bluetooth