Turbiditetsmätare ITM-51 | Anderson Negele | OEM Automatic

Ny turbiditetssensor optimerar produktion och minskar spill

Anderson Negele har lanserat en ny turbiditetssensor, ITM-51, som kan optimera produktionsprocesser och bidra till både ekonomiska och miljömässiga fördelar. Denna turbiditetssensor spelar en nyckelroll i att minska produktförluster, sänka tillverkningskostnader och optimera rengöringsprocesser (CIP).

ITM-51 fungerar genom att mäta turbiditet, vilket är graden av grumlighet i en vätska på grund av partiklar som sprider eller absorberar ljus. Sensorn är utvecklad med fokus på hygien och finns i flera olika utföranden för att passa olika behov.

Användning i livsmedelsindustrin

Denna sensor är särskilt lämplig inom livsmedelsindustrin. Den garanterar hög och jämn produktkvalitet, exempelvis vid juiceproduktion. ITM-51 underlättar också vid produktövergångar och bidrar till att minska kostnader för avloppsvattenrening genom att optimera användningen av rengöringsmedel i CIP-processer.