Optris | kontaktfri temperaturmätning | OEM Automatic

Optris tar temperaturmätning till nya höjder!

Härmed presenterar vi vår nya tillverkare, Optris! De har tillverkat produkter för kontaktfri temperaturmätning i mer än 20 år och fortsätter leverera hög kvalitet på deras produkter.

Vilken är deras största marknad?

Deras största marknad är kontaktfria punktmätare som är optimerade för en rad olika material och kan mäta temperaturen på material och i tillämpningar som är omöjliga med andra metoder. Utöver deras pyrometrar har de även värmekameror som också arbetar i olika våglängder för att vara optimerade för olika material, temperaturer och tillämpningar. Pålitlig och robust tysk kvalitet när den är som bäst.

Läs mer om Optris HÄR

Kolla in vårt sortiment

Temperaturmätare

Temperatur är den vanligaste parameter som mäts efter tid. Ett mycket effektivt sätt att mäta detta är via värmestrålning. Alla objekt avger värmestrålning och dess våglängd och intensitet är beroende av dess temperatur. Genom att mäta denna värmestrålning med en temperaturmätare får man många fördelar framför en kontaktmätare. Detta öppnar upp många fördelar eftersom mätningar med en temperaturmätare kan köras på avstånd, utan att påverka objektet som mäts, farliga ämnen, högspänning och väldigt stora mätområden.

Kolla in sortimentet HÄR.

Pyrometrar

En pyrometer är en kontaktfri termometer som mäter värmestrålning. De finns som en lång rad specialanpassade produkter för olika applikationer. Pyrometrar med små huvuden, för metaller, plastfilmer, glas, för extremt snabba förlopp, höga omgivningstemperaturer och skitiga miljöer bara för att nämna några. CT-modellerna har även en Process Interface, en robust kopplingsbox med en lång rad in och utgångar samt optioner för USB, RS232, RS485, Modbus RTU, Profibus DP och Ethernet.

Kolla in sortimentet HÄR.