Pekat Vision - Nu med smartkamera!

Pekat Vision lanserar nu en attraktiv allt-i-ett-lösning för kvalitetsinspektion med AI. Tillsammans med en kraftfull smartkamera har Pekat Vision lyckats ta fram en lösning där inga andra hårdvaror såsom grafikkortsdatorer eller kameror behövs. Smartkameran kan användas i körläge men också för inlärning – vilket är unikt på marknaden. Detta gör lösningen både smidig och kostnadseffektiv.

Pekat Vision

Med användarvänlighet i fokus och med den egenutvecklade inlärningsalgoritmen är Pekat Vision en mycket kompetent mjukvara för AI-baserad bildanalys.

Pekat Vision kan köras i två lägen:

• Unsupervised mode. I detta läge räcker det med att lära in mjukvaran med bilder av defektfria föremål. Den hittar då allt som sticker ut från de defektfria föremålen den tränats på.
  • Alternativt kan man köra den i Supervised mode. Här tränar du in specifika fel du vill att mjukvaran ska hitta och du kan även kategorisera felen beroende på vad det är.

Smartkameran

• NVIDIA® Jetson ™ TX2 / Xavier för effektivitet i produktklassificering och defektdetektering
  • Upp till 5 MP upplösning
  • FPGA-baserad digital I/O för hårdvarutriggning