Smart Safety Sensor SRF är en smart säkerhetsbrytare från Bernstein

SÄKERHETSBRYTARE MED RFID I LAGER!

Efterfrågan på säkerhetsbrytaren från Bernstein har varit hög men vi kan fortfarande leverera. Detta är en säkerhetsbrytare för skyddsanordningar som övervakar öppningsbara dörrar och luckor. Brytaren skyddar operatören genom att stänga av eller hindra att maskinen startar om skyddet inte är stängt.

Smart Safety Sensor SRF är en smart säkerhetsbrytare från Bernstein, framtagen för den smarta fabriken med sitt intelligenta diagnostiska system.

SRF har ett intelligent diagnostiskt system som är inbyggt i brytaren.

Information skickas till maskinens styrsystem via IO-Link eller alternativt till en smartphone med NFC-teknik. På detta sätt hämtas 20 olika typer av diagnostiska data från varje enskild brytare, även när de är serieanslutna.

Denna information berättar hur brytarna mår i realtid och kan bland annat användas för att säkerställa ett effektivt underhåll av maskinen och därmed förhindra dyra produktionsstopp.