TYRISTORSTYRNINGAR FÖR STORA STRÖMMAR

TYRISTORSTYRNINGAR FÖR STORA STRÖMMAR

När ett vanligt solid state-relä av någon anledning inte räcker till kan du välja en tyristorstyrning som i princip inte har några begränsningar vad gäller strömstorlek eller funktion när det handlar om värmestyrningar. Med CD Automations tyristorstyrningar får du dessutom en lösning med lång livslängd, hög användarvänlighet och stor platsbesparing i elskåpet.

STANDARDSERIE REVO S

Samtliga tyristorstyrningar från CD Automation beställs utifrån de funktioner du som kund behöver för att spara både pengar och plats i elskåpet. Med CD Automations standardserie Revo S får du en tyristorstyrning som i grundutförande klarar strömmar från 30 A upp till 800 A och 690 V AC. Revo S kan beställas med en vanlig pulsande styrning (zero cross) eller analog styrning, 4-20 mA eller 0-10 V och används främst för direktstyrning av resistiva element eller IR (Infraröda värmare, lång/medellång våglängd). Revo S är utan display och beställs färdig för önskad funktion, inklusive HB-larm (reläutgång som larmar vid fel i kretsen till elementen).

STOR PLATSBESPARING I ELSKÅPET

Med inbyggd säkringshållare tar CD Automations tyristorenheter betydligt mindre plats än motsvarande lösning med innehållande delar placerade som separata komponenter. Detta innebär dessutom att kabeldragning, montage och inköp förenklas då dessa delar redan kommer monterade i enheten.

BRETT UTBUD AV MODELLER OCH FUNKTIONER

CD Automation har även modeller med bland annat följande funktioner:

• 1-, 2- och 3-fasstyrningar
  • Upp till 2100 A, 690 V AC
  • Styrningsmöjligheter: zero cross, burst fire, fasvinkelstyrning med flera
  • Programmerbara varianter med display
  • Kommunikation via Modbus, Wifi, Profinet och Ethernet