Frekvensomriktare | Yaskawa | OEM Automatic

Yaskawas frekvensomriktare - Här är fördelarna!

Yaskawa fortsätter att definiera branschstandarden för frekvensomriktare genom att erbjuda hög funktionalitet, säkerhetscertifieringar och imponerande tekniska egenskaper. Här är ytterligare detaljer som visar varför Yaskawas frekvensomriktare, speciellt GA500 och GA700, är det rätta valet för företag som strävar efter effektivitet, säkerhet och flexibilitet i sina produktionsprocesser.

Display för hög användarvänlighet

Användarvänlighet och displayalternativ: Yaskawas frekvensomriktare skiljer sig genom användarvänlig display. Den integrerade LCD-knappsatsen i GA700 förbättrar användarupplevelsen, vilket ger en överlägsen fördel i branschen där avancerade displayer hittills är sällsynta.

Trådlös

Trådlös Anslutning och frekvensomfattning: Yaskawas frekvensomriktare erbjuder trådlös anslutning via inbyggd Bluetooth-funktionalitet och en imponerande frekvensomfattning upp till 2000 Hz. Detta överträffar marknadens standard och ger användare flexibilitet och kraft att optimera prestanda.

Platsbesparande design

Kompakt design och dimensioner: Yaskawas modeller imponerar även när det gäller dimensioner, med mer kompakta och platsbesparande alternativ. Detta är en viktig faktor för företag som strävar efter att maximera utrymmet i sina skåp och installationer.

Säkerheten är viktig

Säkerhetscertifieringar: Yaskawas frekvensomriktare är inte bara tekniskt avancerade utan också säkra. Certifierade enligt TÜV-standarder och utrustade med STO-utgångar för säker momentavstängning och nödstoppsfunktioner enligt SlL3 och PLE, ger dessa enheter en trygg och pålitlig driftsmiljö.

Tål utmanande temperaturer

Temperaturtålighet: Yaskawas frekvensomriktare utmärker sig genom avancerad temperaturtålighet. Med en imponerande verkningsgrad på upp till 98,5%, erbjuder GA500 optimal prestanda även vid höga temperaturer. GA700 tar det ytterligare ett steg genom att kunna drivas vid extrema temperaturer upp till 50 °C utan att påverka prestandan, vilket gör den idealisk för krävande arbetsmiljöer.

Kylflänsar är valbart

Flexibilitet med eller utan kylflänsar: Yaskawas frekvensomriktare ger användare flexibilitet att välja mellan modeller med eller utan kylflänsar, vilket minskar utrymmesbehovet och förbättrar kylningen i skåpet.

Skydd i tuffa miljöer och korrosiva förhållanden

Skydd mot damm och fukt: Yaskawa erbjuder belagda kretskort som skyddar elektroniken mot damm och fukt, säkerställande tillförlitlig drift även i tuffa miljöer och korrosiva förhållanden.

Det självklara valet av frekvensomriktare

Yaskawas frekvensomriktare representerar inte bara teknologisk överlägsenhet utan också en lösning som täcker användarvänlighet, säkerhet och prestanda under olika förhållanden. Med dessa avancerade funktioner blir Yaskawas frekvensomriktare det självklara valet för företag som strävar efter topprestanda och pålitlighet i sina industriella processer.