Nytt succévin från Oenoforos - Little Hero

Det är mycket valuta för pengarna och kvalitet som står i fokus när Oenoforos lanserar det nya vinet Little Hero.

Nu finns den mycket prisvärda nyheten Little Hero i Systembolagets beställningssortiment. Med Little Hero har Oenoforos valt att låta kvalitet stå i fokus och samtidigt ge kunden mycket bra valuta för pengarna – ”good money for value” helt enkelt. ”Även om vinet är billigt kan man inte tumma på kvaliteten. Det är ett av våra ledord på Oenoforos”, säger Johan Lund, Brand Manager, som är ansvarig för lanseringen.

Little Hero är ett rikt, generöst vin med fruktig smak och inslag av solmogna mörka bär som körsbär, blåbär och björnbär. Vinet passar till de flesta kötträtter så som nöt, fläsk och kyckling men även smakrika pastarätter. Ett mycket prisvärt rött vin - perfekt till mingel eller bufféer med släkt och vänner!

FAKTA OM VINET:

Art Nr 76385

Pris 135 kr/3000 ml

I Systembolagets beställningssortiment.

• systembolaget
  • prisvärd
  • rödvin
  • rött vin

Takis Soldatos är VD och vinkreatör. Med många års erfarenhet från vinbranschen är han en aktiv ledare och verkar för att göra viner som svenska marknaden uppskattar, bland annat starka varumärken som Mauro och Umbala. Oenoforos var bland de första företag som fick importlicens när importmonopolet för vin släpptes fritt i Sverige 1994. Oenoforos-gruppen utökade sin verksamhet 2005 genom förvärv av vinimportföretaget Carovin som i sin portfölj har agenturer från välrenommerade vinproducenter i hela vinvärlden. 2008 tog Takis Soldatos ett nytt och kreativt initiativ och grundade imponerande Nordic Sea Winery i Simrishamn, ett högteknologiskt vineri där moderna metoder används i vinproduktionen. Takis Soldatos utnämndes till ”Årets Dryckesprofil 2010” för sitt arbete som pionjär och innovatör i den svenska vinbranschen.