Lokala talanger bakom musiken i Övik Energis nya reklamfilmer

Lokala talanger bakom musiken i Övik Energis nya reklamfilmer

Nu är det premiär för Övik Energis nya reklamkampanj Tid för livet. Kampanjen är i alla bemärkelser närproducerad – musiken har energibolaget tagit fram i samarbete med sina grannar på Sjögatan i Örnsköldsvik: Musikmakarna, Dreamhill och SIM.
– Utbildningarna håller en oerhört hög nivå och det har varit fantastiskt roligt och givande att ha det här lokala samarbetet, säger Mattias Lindberg, marknadschef på Övik Energi.

Här kan du se filmen

Med kampanjen Tid för livet vill Övik Energi sätta ljuset på allt det härliga som livet har att erbjuda när vardagen – med el, värme och bredband – bara funkar. Filmerna är gjorda i Örnsköldsvik med öviksbor framför kameran. I första filmen är det dansklubben Rockringen som medverkat med statister i världsklass.

När det kom till musiken ville Övik Energi ha något nytt och unikt som betyder något. Därför vände de sig till Musikmakarna, Dreamhill Music och SIM Songwriting, som gärna ville samarbeta. Ett 70-tal deltagare fick inom ramen för sin utbildning och kursen Radioreklam skriva förslag på musik till kampanjen.

Efter hårt juryarbete stod det klart att det vinnande bidraget kommer från My Källman, Peter Åberg och Amanda Nyberg Waller på SIM.

– Det viktigaste för oss när vi skapade musiken var framåtrörelse, emotion och att upplevelsen skulle tangera både spänning och hopp. Vi ville att budskapet skulle vara indragande men ändå tydligt – att Övik Energi står för enkla och problemfria tjänster så att kunderna får tid att göra precis det som de önskar och drömmer om, säger Amanda Nyberg Waller, vokalist i gruppen bakom musiken.

– Vi på Övik Energi tror på att bidra till en positiv utveckling för Örnsköldsvik och filmerna tillsammans med musiken lyfter hur underbart det är att bo och leva här. Vi är jättenöjda med resultatet! säger Mattias Lindberg.

Alla deltagare har fått möjligheten till personlig feedback från arbetsgruppen bakom filmen. Kampanjerna och filmerna produceras av den Örnsköldsviksbaserade kommunikationsbyrån Devocy.

Filmerna kommer att synas i sociala medier, på YouTube och utvalda skärmar i Örnsköldsvik.

Längst bak: Peter Åberg (Producent) och Tove Sedin (Övik Energi). Främre raden: Mattias Lindberg (Övik Energi), Viktoria Sundin (Övik Energi), My Källman (Voice-over) och Amanda Nyberg Waller (Vokalist).

Mattias Lindberg

Marknadschef 0660-887 46