5 kreativa och enkla inredningstips för hemmet

5 kreativa och enkla inredningstips för hemmet

Är du trött på dina möbler och fastnat i samma inredningsstil? Homestyling är vanligt i samband med flytt och försäljning av bostad, men varför vänta med att göra snyggt tills du ska flytta? Här kommer några enkla tips för att piffa upp hemmet:

1. Gör en ordentlig storstädning. Man ska inte underskatta vikten av kristallklara fönster och tvättade golv. Om du inte hinner själv kan du ta hjälp av en städfirma.

2. Byt ut dina mattor. Ljusa mattor gör att rummet känns större och en matta under matbordet ger en varm och ombonad känsla. Bor du litet och trångt? Ta bort mattorna för att skapa extra rymd.

3. Byt textilier. Något så enkelt som nya kuddfodral, dukar eller nya gardiner kan ge en helt ny känsla i rummet.

4. Möblera om och skapa en luftig atmosfär. Man blir lätt hemmablind och bara genom att byta plats på möblerna kan du skapa nya miljöer.

5. Måla om. Välj ljusa kulörer för en luftig och större känsla eller sätt en personlig prägel med en fondvägg. Endast fantasin sätter gränserna!

Taggar

Offerta är Sveriges största marknadsplats för säljare och köpare av tjänster. Vi förmedlar kontakt mellan tjänsteföretag och personer som behöver hjälp i hemmet, på kontoret eller i sin bostadsrättsförening. Du är alltid välkommen att kontakta oss på info@offerta.se eller på 010 - 33 020 11. www.offerta.se

Presskontakt VD
Caroline Lindblad