Offerta.se kämpade i e-sport och vann 20 000kr åt Amnesty

Offerta.se kämpade i e-sport och vann 20 000kr åt Amnesty

Offerta segrade i den prestigefyllda finalen i AWGL (Afterwork Gaming League) och vann 20 000 kr att skänka till valfri välgörenhetsorganisation. Finalen var kulmen på en sex veckor lång turnering i datorspelet StarCraft 2. Offerta valde att donera vinstpengarna till Amnesty International.

Offerta har under turneringens gång mött flera lag som exempelvis IKEA, Spotify och Telia. I semifinalen vann Offerta mot favorittippade Fabrication Games och gick vidare till vinst i finalen mot Electronic Arts. Matcherna spelades inför en stor publik på Kungliga Myntet på Kungsholmen i Stockholm och sändes live på Internet.

"Det var extremt tuffa matcher, men vi hade övat varje kväll hela veckan och lyckades få de små marginalerna på vår sida" säger lagkapten John "astralwerks" Eriksson.

"Vi har haft väldigt mycket kul under hela turneringen. Arrangörerna och sponsorerna har verkligen hittat ett roligt koncept. Att spela för välgörenhet har också gjort att stämmningen varit extra positiv". säger Martin "mofoo" Eriksson.

"Det var nervöst att spela med så stor publik. Alla misstag vi gjorde i vårt spel kändes pinsamt tunga, men vi hade flytet på vår sida." säger Hou-Man "NeoSlicerZ" Chin.

Offertas StarCraft 2-lag är från vänster John "astralwerks" Eriksson, Hou-Man "NeoSlicerZ" Chin och Martin "mofoo" Eriksson.