AI-offertgeneratorn hos Offerta.se

Offerta.se lanserar AI-offerter & revolutionerar offertprocessen

Offerta.se lanserar AI-offerter och gör affärer snabbare, tryggare och snyggare. Med ett knapptryck skapar AI ett professionellt och kvalitativt avtal som sänker tröskeln för både tjänsteföretag och beställare att bli en del av en trygg affär.

- Det här gör vem som helst till en bra säljare, säger Pär Stigenberg, Head Of Development - Offerta

Offerta.se tar ett kliv framåt i arbetet med att göra det enklare för företag att säkra uppdrag. Med hjälp av AI-genererade offerter ökar både effektiviteten och kvaliteten i offertprocessen när det blir möjligt att skapa proffsiga avtal på nolltid. Att vinna förtroende hos tjänstebeställare kräver trovärdighet, goda omdömen och ett professionellt intryck – faktorer som det nya AI-verktyget lyfter fram.

- På bara några sekunder blir det tydligt vad ni kommit fram till ihop med beställaren, det enda företaget behöver lägga till är egentligen kostnaden för varje artikel i offerten – resten sköter AIn. Det blir ett så mycket säkrare tillvägagångssätt för båda parter än att ringa och smsa, menar Rang Ali, Utvecklare - Offerta/Fortnox AI Labs

Kvalitet med ett knapptryck

Hittills har verktyget släppts för 400 av Offertas anslutna företag som med ett knapptryck kan skapa ett välformulerat och kvalitativt offertförslag baserat på informationen angiven i uppdraget från beställaren. Förutom text genererar AIn även ett visuellt förslag där tema, färger och logotyp läggs till utifrån företagets varumärkesprofil. Även omdömen och kundrecensioner lyfts automatiskt in.

Målet är att sänka tröskeln för både tjänsteföretag och beställare att få ta del av ett tryggt avtal, samtidigt som det är en tillgång för de företag som saknar tid, resurser eller språkliga färdigheter.

Huvudsakliga fördelar

• Läser av företagens varumärkesprofil och skapar professionella offerter automagiskt utifrån just ditt företag. Offerterna blir visuellt tilltalande, sammanslaget med ett språkligt korrekt underlag blir resultatet ett kvalitativt avtal.
      • Tolkar beställarens behov och tar fram ett matchande underlag. Verktyget genererar offertinnehållet baserat på uppdragsinformationen från beställaren. Detta tydliggör både beslut och förväntningar för båda parter och säkrar att ingenting glöms bort. Ett effektivt sätt att skapa trygga avtal på kortare tid.

Mottagandet från de företag som fått möjlighet att prova på AI-offerterna har varit positivt. Nu står fler på kö för att få tillgång till verktyget. Att skapa möjligheter för företagare att digitalisera arbetet i så hög utsträckning som möjligt är en positiv framgång, berättar Pär Stigenberg.

-AI-offerterna gör det möjligt för vem som helst att bli en bra säljare. Samtidigt är det bara en del av en hel mängd framgångsrika projekt som Fortnox arbetar på för att förenkla företagandet i Sverige. Vi är otroligt glada över att det tagits emot så väl, det är en indikation på att vi prioriterar rätt saker, säger Pär.

Offerta är Sveriges största marknadsplats för säljare och köpare av tjänster. Vi förmedlar kontakt mellan tjänsteföretag och personer som behöver hjälp i hemmet, på kontoret eller i sin bostadsrättsförening. Du är alltid välkommen att kontakta oss på info@offerta.se eller på 010 - 33 020 11. www.offerta.se