Offerta.se tar klivet in i mäklarbranschen

Offerta.se tar klivet in i mäklarbranschen

Marknadsplatsen Offerta.se öppnar en helt ny kategori för att svenska konsumenter lättare ska kunna komma i kontakt med bra lokala fastighetsmäklare. Det gäller såväl vid flytt till nytt boende som i samband med omvärderingar vid större renoveringar av befintligt boende.

Över 70 000 konsumenter vänder sig årligen till Offerta.se för att få hjälp med olika tjänster kopplade till sitt boende. En stor andel av dessa gör det dessutom i samband med flytt till en ny bostad.

- Med de nya amorteringsreglerna blir det också allt vanligare att de som renoverar genom Offerta.se också behöver hjälp med att få en ny värdering av sitt boende efter genomförd renovering. ROT/renoverings-finansieringen som ofta görs med blancolån kan med den nya värderingen bakas in i det bolån konsumenten ofta har eller är på väg att ta upp hos någon av storbankerna. Offerta.se är ju en marknadsplats med målet att förenkla tjänsteköp för svenska konsumenter genom att sammanföra dem med kundorienterade tjänsteleverantörer, och därför blir detta en logisk utbyggnad och förlängning av vårt erbjudande, säger Jens Nilsson, VD på Offerta.se.

De nya amorteringsreglerna säger bland annat att en bostad bara får omvärderas vart femte år eller vid större förändringar.

- Det gör det ännu viktigare för konsumenten att verkligen passa på i samband med större renoveringar, för att få en vettig finansiering och en bättre total lånesituation. Och då får också fastighetsmäklarna en viktigare roll i hela processen, säger Jens Nilsson.

I samband med lanseringen av den nya mäklartjänsten tar Offerta.se också över driften av Mäklarhemmet.se, som är en sajt för att jämföra mäklartjänster, för att ytterligare stärka och bredda erbjudandet mot både kunder och mäklare. Mäklarhemmet har idag omkring 3000 anslutna fastighetsmäklare.

I storstäderna agerar mäklarna på en konkurrensutsatt marknad där många tävlar om ett fåtal kunder. Därför blir det ännu viktigare för kunderna att kunna jämföra och välja rätt mäklare för sina objekt.

Fastighetsmäklarna får i sin tur del av ett kontrollerat flöde av kunder som är i precis rätt situation för att hitta en mäklare.

- Vi ser tydligt att det finns ett behov av ett nytt grepp kring mäklartjänster på marknaden. De mäklare vi varit i samtal med menar att det ofta är svårt att hitta förfrågningar som är seriösa och kontrollerade. De är därför positiva till att kunna hitta kunder på ett strukturerat och kontrollerat sätt via Offerta.se. Det blir helt enkelt mycket bättre kvalitet i förfrågningarna, säger Shahrooz Latifzadeh, försäljningschef på Offerta.se.

Offerta.se är Sveriges största marknadsplats för säljare och köpare av tjänster. Marknadsplatsen förmedlar kontakt mellan tjänsteföretag och personer som behöver hjälp i hemmet, på kontoret eller i sin bostadsrättsförening. Alla företag som ansluter sig till Offerta.se är godkända för F-skatt, moms och måste också vara skuldfria. Kunderna kan även ta del av företagens olika certifieringar samt referenser och omdömen från tidigare användare. Offerta.se förmedlar över 70 000 uppdrag årligen. Du är alltid välkommen att kontakta oss på info@offerta.se eller på 08 - 5000 53 10. www.offerta.se