LKAB och Office förstärker samarbetet

LKAB har valt Office som leverantör av skrivartjänster och konferensrumsteknik. Office får uppdraget att leverera skrivare, drift- och supporttjänster för skrivarapplikationer, on-site service och livscykelhantering för LKAB:s skrivare och konferensrum. Leveransen kommer att ske på ett antal orter både i Sverige och i övriga världen där LKAB har verksamhet. Avtalet sträcker sig i fem år.

Läs mer här

För mer information:

Jan-Erik Magnström, VD Office i Norrbotten AB

070-594 43 58, jan-erik.magnstrom@office.se

Roger Määttä, VD Office i Kiruna AB

070-601 06 66, roger.maatta@office.se

Fakta om LKAB:

Luossavaara-Kiirunavaara AB (publ) förkortas LKAB och är en internationell högteknologisk mineralkoncern, världsledande producent av förädlade järnmalms-produkter för ståltillverkning och en växande leverantör av mineralprodukter till andra industribranscher. Huvuddelen av järnmalmsprodukterna säljs till europeiska stålverk. Andra viktiga marknader är Mellanöstern, Nordafrika och Asien. Försäljningen av industrimineraler sker främst i Europa och till växande marknader i Asien och USA. www.lkab.com/sv

• Gruvdrift

• office norrbotten
  • office kiruna
  • office sverige