Joe Biden blir USA:s nästa president

Joe Biden har haft medvind den senaste tiden och är nu större favorit än Donald Trump att vinna höstens presidentval. Det visar data från Oddsonline.se som har följt spelbolagens odds under våren och med sitt nya verktyg tagit fram kandidaternas vinstchanser.

Donald Trump har haft en betryggande ledning i det amerikanska presidentvalet hela våren. Ledningen drygades ut ytterligare efter att Joe Biden i en intervju sa att ”du är inte svart om du röstar på Trump”.

Strax efteråt dödades George Floyd, en händelse som kan förändra hela presidentvalet. När Trump gav order om en tårgasattack mot demonstranter utanför Vita Huset den 2 juni, för att fotografera sig med en bibel, så gick Biden för första gången om Trump.

”Spelbolagens odds brukar vara en bra fingervisning även om mycket kan hända under sommaren och hösten. Det är enkelt att följa förändringarna dagligen i våra grafer och idag den 11 juni är Bidens vinstchans 49 procent och Trump vinstchans är 43 procent.” säger Jonas på oddsonline.se.

Här ser du grafen och oddsen på presidentvalet >

Oddsonline.se har samlat in odds på det amerikanska presidentvalet. De insamlade oddsen har sedan omvandlats och presenterats som vinstchans för att ge en bra överblick över kandidaternas chanser att vinna valet. Datan presenteras sedan både i tabell och i grafer där det går att se utvecklingen under en längre tid.

• vinnarodds
  • oddsjämförelse