Brandwork blir Ojity

Brandwork blir Ojity

Efter femton framgångsrika år tar strategiska varumärkesbyrån Brandwork nästa steg i en stor satsning med en ny partner och VD, breddat erbjudande och nytt namn.

Under det nya namnet Ojity kombinerar byrån expertis inom varumärke och design med affärsutveckling och produkt- och tjänsteinnovation.

Ojity ska hjälpa företag och organisationer att driva innovation i affär och kundupplevelse, bygga starka varumärken och skapa hållbar förändring.

– Många har blivit duktiga på att skapa smarta och smidiga kundupplevelser, inte minst i digitala kanaler. Men för att samtidigt vara varumärkesbyggande behöver de vara särskiljande, meningsfulla och utgå från varumärkets syfte, säger Viktor Ehrenberg, grundare av Brandwork och partner i Ojity.

Ny partner och VD blir Per Sjögren, med över 20 års erfarenhet av digitalisering i ledande roller på företag som Digitas, LBI London, HiQ och Meta Design Beijing.

– När omvärlden plötsligt förändras är det bolag som har förmågan att vara flexibla som lyckas bäst. Ojity hjälper kunder att förändra både sin affär och sitt varumärke för att driva innovation. Under hösten har vi testat vårt nya arbetssätt och fått förtroende från ledande företag i flera olika branscher.Det är ett otroligt bra kvitto på att vi gör rätt satsning, säger Per Sjögren.

– När vi nu blir Ojity fortsätter vi att utveckla vår agila arbetsprocess – vi bygger upp starka och flexibla team som kan jobba effektivt och nära tillsammans med våra kunder, säger studio manager Maja Törnquist.

Brandwork startades 2005 och har under åren haft uppdrag för bland annat Göteborgs-Posten, Geely, Gemalto, ByggVesta, CEVT, BK Häcken, Collector Bank, Volvo Cars, Lynk&Co och Göteborgs konstmuseum.

– Det har varit 15 otroliga år, med många spännande uppdrag som tagit oss runt hela jorden. Men nu är det dags för nästa steg. Tillsammans med våra fantastiska kunder fortsätter vi vår resa och nu kan vi framförallt göra ännu mer skillnad, avslutar Viktor Ehrenberg.

Viktor Ehrenberg

Presskontakt Creative Director Internationellt 0707998699 Ojity.com

Designing change.

We transform brands and accelerate business innovation.

Ojity
Vallgatan 21