Ojitys nya styrelse. Johan Gromark, Lena Green och Per Adamsson.

Ojity förstärker med varumärkesforskare och experter på digital transformation

Tre namnkunniga experter tar plats i Ojitys styrelse. Lena Green, Per Adamsson och Johan Gromark bidrar med lång erfarenhet inom varumärkesutveckling, ledarskap och digitalisering.

Lena Green blir styrelseordförande. Hon har 25 års erfarenhet av att bygga bolag och jobbar idag som rådgivare och konsult för bland annat Spotify. Utveckling av individer, team och partners i tillväxtbolag är hennes specialitet.

”Jag har följt Ojity ett tag och gillar verkligen bolagets höga ambitionsnivå och känsla för detaljer. Det är ett duktigt team med sunda värderingar, en lönsam affär och spännande tankar om framtiden. Jag ser fram emot att addera mina perspektiv på ledarskap”, säger Lena Green.

Per Adamsson är ledare och rådgivare med lång erfarenhet av bolag i stark förändring som bl.a. varit VD för Volvo Group’s riskkapitalbolag och startat upp WirelessCar, idag ett av världens ledande bolag inom uppkopplade bilar. Med sin långa erfarenhet av digital transformation bidrar han till den fortsatta utvecklingen av Ojity’s erbjudande.

Johan Gromark, varumärkeskonsult och varumärkesforskare vid Ekonomihögskolan vid Lunds universitet, tar också plats i styrelsen. Johans expertområde berör hur organisationers varumärkesorientering kan bidra till ökad tillväxt och lönsamhet.

”Ojity arbetar med många spännande frågor och bolag. Det ska bli intresssant att använda insikter från varumärkesforskningen tillsammans med Ojity, säger Johan Gromark.

Styrelsen börjar formellt från och nu men har sedan en tid tillbaka lärt känna varandra och börjat jobba tillsammans.

”Vi är stolta och glada att Lena, Per och Johan valt att följa med på vår resa. De har en stor kompetens och kompletterar både varandra och oss. De blir en viktig del i att ta nästa steg i bolagets utveckling”, säger Per Sjögren VD för Ojity.