Sveriges bästa ställplats utsedd: ”Fantastiskt kul”

Sveriges bästa ställplats utsedd: ”Fantastiskt kul”

Läsarna har röstat fram årets bästa ställplats i en tävling som anordnas av tidningen Husbil & Husvagn. Vinnaren bjuder på vacker natur och smidig bokning.

Sommaren 2021 gick camping-Sverige på högvarv. Många ville ut på vägarna med en husbil eller husvagn – både vana och nyblivna campare.

För 12:e året i rad har läsarna av tidningen Husbil & Husvagn röstat fram Årets Ställplats. Till hjälp fanns också tidningens YouTube-kanal med filmklipp på alla nominerade ställplatser.

Startfältet bjöd på tuff konkurrens men till slut stod Stegeborg utanför Söderköping som värdig vinnare.

– Det känns fantastiskt kul, säger Casimir Danielsson, som driver Stegeborg tillsammans med sin fru Cassandra.

En av de främsta anledningarna till att camparna lockas till Stegeborg och återkommer är de vackra omgivningarna.

– Naturen framför allt, många uppskattar miljön. Och vårt bokningssystem verkar många gilla. När man åkt så långt ut är det bra att veta att man får plats, säger Casimir.

– Många uppskattar det fenomenala läget men också detaljer som skötsel och städning av anläggningen brukar vara uppskattat, säger Jimmie Öbom, chefredaktör på tidningen Husbil & Husvagn.

Se en film från vinnaren här.

Fakta: Röstfördelning 2021

1. Stegeborgs ställplats: 46%
2. Lilla Stigen: 28%
3. Tängerdalen: 22%
4. Kvarkenfisk: 8%
5. Ställplats Stockholm: 1%

Fakta: Tidigare vinnare

2020: Jävre ställplats, ­Norrbottens län
2019: Hönö Klåva Hamn, ­Västra Götalands län
2018: Bua Hamn, Hallands län
2017: Persköps ställplats, Skåne län
2016: Karlskrona ­stads­marina, Blekinge län

OBS! Foto på Casimir och Cassandra Danielsson: Niclas Sandberg

Kontaktuppgifter till vinnaren:
Casimir Danielsson, 0708-420100, Stegeborgs Egendom AB.
Cassandra Danielsson 0705-111172, Stegeborgs Egendom AB.