Laxå Pellets tar över direktförsäljning av pellets från OKQ8

Från den 1 november upphör OKQ8 med direktförsäljning av pellets. Laxå Pellets AB, som ägs av OK Ekonomisk Förening och levererat pellets till OKQ8, tar då över försäljningen direkt till kund.

Beslutet att upphöra med direktförsäljning av pellets speglar OKQ8:s ambition att fokusera mer av de egna resurserna på erbjudandet till bilisten och allt som rör bilen.

­­-Vi vill fokusera på att ytterligare förbättra våra erbjudanden kopplade till bilisten och bilen, det är där vi har vårt ursprung. Våra pelletskunder kan i fortsättningen köpa svensk pellets direkt från Laxå Pellets, som har varit vår leverantör, med samma kvalitet och leveransvillkor som tidigare. Vi kommer fortsätta erbjuda pellets till försäljning på våra stationer, säger Peter Morath, Chef Privatmarknad OKQ8.

Laxå Pellets är ett fristående bolag som ägs till 100 procent av Norrtull Energi AB, ett helägt dotterbolag till OK Ekonomisk Förening. Laxå Pellets har varit huvudleverantör av den pellets som OKQ8 haft till försäljning mot slutkund.

Utöver OKQ8:s sortiment ute på stationerna, består nu övriga erbjudanden av banktjänster, försäkringar, el och villaolja till privatkunder.

För mer information:
Peter Morath, Chef Privatmarknad
Tfn: 08-50 680 426
peter.morath@okq8.se

Om pellets
Pellets är ett koldioxidneutralt bränsle, det ger inget nettoutsläpp av koldioxid till atmosfären, med andra ord påskyndar pelletseldning inte växthuseffekten. Pellets tillverkas av restprodukter från sågverk och träindustrier.

Om OKQ8
OKQ8 är Sveriges största drivmedelsbolag med över 800 stationer och ett komplett produkt- och serviceutbud. Företaget har som ambition att vara bäst inom förnybara drivmedel, såsom etanol och RME, och bygger nu även ut Sveriges mest heltäckande fordonsgasnät. Stationsbutikerna tillhandahåller, förutom FastFood, ett brett urval av produkter för bilen samt även hyrbilar. På många stationer finns biltvättar ochTvätta Själv-hallar liksom verkstäder och däcksservice. OKQ8 är marknadsledande vad gäller tillgänglighet, expertis och utbud för bilen.