Ny ledning i OKQ8

Efter godkännandet i EU-kommissionen av sammanslagningen mellan OKQ8 i Sverige och Q8 i Danmark har styrelsen nu utsett en ny gemensam ledning för den skandinaviska verksamheten.

Arbetande styrelseordförande Göran Lindblå och VD Steffen Pedersen kommer att styra och leda verksamhetsutvecklingen. Målet är att inom de närmaste tre-fyra åren genomföra synergier inom främst IT, inköp och administration.

-        Jag hade förmånen att nära samarbeta med Steffen Pedersen ett par år när vi startade OKQ8 och ser fram emot återseendet och vår nya gemensamma utmaning, säger Göran Lindblå.

I ledningsgruppen ingår dessutom Britt Hansson, Chef Integration, Bruno Helboe, Chef Logistik,  Chrilles Svendsen, Chef Finans, Helle Dahlgren-Skov, Chef Servicestationer, Mia Martinson, Chef Direktmarknad och Mikael Bergström, Chef Automatstationer och Fastigheter.

-        Det är glädjande att vi kan presentera en mycket kompetent och erfaren ledning för den skandinaviska verksamheten, säger Steffen Pedersen.

Bolaget omfattar 1 100 drivmedelsstationer och IDS-anläggningar i Sverige och Danmark. Totalt är det ca 4000 anställda, men därutöver arbetar ytterligare ca 2000 hos samarbetspartners och återförsäljare. Omsättningen är totalt 24,7 miljarder kronor, exklusive moms och punktskatter.

För mer information, vänligen kontakta:

Göran Lindblå, arbetande styrelseordförande, +465984422

Steffen Pedersen, VD, +4521436373