OKQ8 bäst på service

OKQ8 bäst på service

OKQ8 kammar hem guld i inte mindre än två kategorier när ServiceScore i dag presenterade sin årliga mätning: OKQ8 ger bästa kundservicen bland både drivmedels- och biluthyrningsbolagen i Sverige. Det visar ServiceScores årliga mätning där svenska folket rankar servicenivån bland företag inom olika branscher. Hyrbilar är en helt ny kategori för i år och i den kategorin får OKQ8 utmärkelsen för första gången. I kategorin bensin får OKQ8 utmärkelsen för femte gången.

Sedan 2012 kartlägger ServiceScore hur nöjda svenskarna är med den service de får inom en rad olika branscher. Nomineringarna bygger på över 3 000 konsumenters svar på hur olika företag ger dem service och bemöter dem som kunder.

Bästa kundbemötande och service hos OKQ8
När årets vinnare i dag presenterades stod OKQ8 som vinnare både inom kategorin bensin och hyrbilar, när svenska konsumenter rankar OKQ8 är bäst i branschen på kundbemötande och service när det kommer till bensin och biluthyrning.

– Det känns otroligt kul att återigen få ta emot denna utmärkelse. Vi gör det tack vare alla våra fantastiska medarbetare, deras engagemang och känsla för service. Det är ett kvitto på att vårt långsiktiga arbete med kundfokus och service verkligen lönar sig, säger Roger Blomstrand, Head of Retail Manned på OKQ8.

– Jag är så glad över att kategorin hyrbilar är med i mätningen i år och det gör oss extra stolta över förstapriset. Vår tydliga hållbarhetsprofil och fokus på service och kundbemötande i kombination med vårt breda sortiment och lanseringen av flera nyheter under året gjorde att vi kunde ta hem segern, säger Ulrika Blomberg, Rental Manager på OKQ8.

Om ServiceScore
ServiceScore är en mätning som visar vilka företag och myndigheter som svenskarna anser ger service över eller högt över deras förväntningar. Undersökningen genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via webbpaneler. Utnämningarna bygger på över 3 000 svenska konsumenters svar på hur olika företag ger dem service eller bemöter dem som kunder och vilka företag som de anser har gett dem service över eller klart över deras förväntningar.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Karin Hellgren
Head of Communications, OKQ8 Scandinavia
karin.hellgren@okq8.se

Hållbar möjliggörare för människor i rörelse

På våra stationer finns produkter och tjänster som underlättar för människor i rörelse. Förutom drivmedel tillhandahåller vi marknadens bästa service, tillgänglighet samt ett generöst sortiment av bilprodukter, dagligvaror, vällagad fräsch mat och ekologiskt kaffe.

OKQ8 Scandinavia består av OK-Q8 AB i Sverige och Q8 A/S i Danmark och är en av Skandinaviens största drivmedelsbolag med ca 1000 stationer anpassade för såväl personbil som tung trafik. Den svenska verksamheten omfattar ca 750 stationer över hela landet för såväl personbil som tung trafik. Många av våra 350 bemannade drivmedelsstationer har biltvätt, tvätta-själv hallar, biluthyrning och bilverkstäder. Vi har också produkter för kunder inom jordbruk, transportindustri, sjöfart, verkstäder och cykel. Vi erbjuder också ett av marknadens bästa kort, OKQ8 VISA.

OKQ8 Scandinavia arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimatanpassade och miljövänliga drivmedel och produkter. Vår svenska verksamhet har utsetts till Sveriges mest hållbara drivmedelsbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands sex gånger. Som medlem i samhällsinitiativet UN Global Compact stöder OKQ8 Scandinavia aktivt FN:s tio principer om mänskliga rättigheter, arbetsrätt, miljö och anti-korruption. Läs mer på okq8.se.