OKQ8 introducerar helt ny typ av försäkring för husbilar

OKQ8 introducerar helt ny typ av försäkring för husbilar

I samarbete med Folksam erbjuder OKQ8 lagom till husbilssäsongen tilläggsförsäkringen OKQ8 BackUp Husbil. Försäkringen ersätter både tråkiga självrisker och oväntade kostnader som ofta tillkommer när olyckan är framme.

Snart är våren här och det är dags för husbilsägarna att ta fram husbilen för en första efterlängtad åktur. Innan man sätter sig bakom ratten är det dock klokt att teckna en bra, omfattande försäkring.

En unik tilläggsförsäkring anpassad för husbilar
För att möta en växande efterfrågan och fylla en lucka på försäkringsmarknaden tar nu OKQ8 tillsammans med Folksam fram en tilläggsförsäkring som gör husbilsförsäkringen komplett. OKQ8 BackUp Husbil ger ersättning vid moment som nyckelförlust, punktering, avbrottsersättning vid driftsstopp och en rad självriskersättningar - skador som vanligtvis inte ingår i den ordinarie husbilsförsäkringen.

-  Fler och fler på marknaden väljer husbil framför husvagn och vi har haft en stor efterfrågan bland våra medlemmar på den här typen av försäkring. Vad vi kan se, är vi ensamma om att erbjuda en tilläggsförsäkring som reducerar självrisker i denna stora omfattning. Vi är glada över att ge våra medlemmar och kunder en försäkring de länge har efterfrågat, säger Sofia Granfors, Produktchef Försäkringar, OKQ8.

Gratis för den som tankar över 1 750 liter
Försäkringen har varken bindnings- eller uppsägningstid och kostar 75 kronor per månad för både privat- och företagskunder. Tankar man som privatperson över 1 750 liter (2 500 för företagskunder)

blir husbilsförsäkringen inte bara komplett, utan även gratis under resterande del av kalenderåret.

Momenten som ingår i OKQ8 BackUp Husbil är:

1.  Avbrottsersättning eller hyrbil vid driftsstopp

2.  Självriskersättning på glasruteförsäkringen

3.  Självriskersättning på räddningsförsäkringen

4.  Ersättning vid punktering av däck

5.  Uppsåtlig skadegörelse

6.  Kollision med djur

7.  Nyckelförlust

8.  Självriskersättning vid vagnskada utanför Norden

9.  Skada på takbox och friluftsutrustning

10.  Självriskersättning vid feltankning

11.  Självriskersättning för lös egendom

För fullständig beskrivning av skyddsmomenten, besök: www.okq8.se/forsakringar

För mer information vänligen kontakta:
Sofia Granfors, Produktchef Försäkringar, OKQ8
Tfn: 08- 506 80 133
Mail: sofia.granfors@okq8.se

OKQ8 - för hela livet med bilen
Företaget är med sina ca 1100 servicestationer i Sverige och Danmark en av Skandinaviens största aktörer inom såväl traditionella som förnybara drivmedel. OKQ8 bedriver detaljhandel och erbjuder ett komplett produkt- och serviceutbud för bilister liksom närbutikskoncept med dagligvaror, kioskprodukter och snabbmat.  I företagets utbud finns även produkter och tjänster såsom eldningsolja, smörjmedel och bränsle - för kunder inom jordbruk, transportindustri, sjöfart och verkstäder. Dessutom erbjuds villavärme, el och försäkringar till privatpersoner.

Den danska verksamheten har ett stationsnät med ca 280 stationer, varav ca 140 är bemannade stationer som drivs under varumärket Q8 med moderna Qvik To Go-närbutiker. Automatstationerna drivs under varumärket F24.

Den svenska verksamheten omfattar 790 stationer under varumärket OKQ8. De ca 365 bemannade stationerna tillhandahåller biltillbehör, reservdelar och däckservice och många stationer har även verkstäder, tvätta-själv hallar, biltvätt samt biluthyrning.

OKQ8 har en historia av att vara först med mer miljö- och klimatanpassade drivmedel, såsom Etanol och RME. OKQ8 fortsätter att vara drivande i utvecklingen, genom t ex utbyggnaden av biogasnätet, utökning av andelen förnybart i dieseln (Diesel Bio+) och möjliggöra el som drivmedel. Under 2011 och 2012 har OKQ8 utsetts till Sveriges mest hållbara bensinbolag i varumärkesundersökningen Sustainable Brands. Läs mer på www.okq8.se och www.q8.dk.