OKQ8 lanserar en av marknadens bästa bilförsäkringar

OKQ8 fortsätter att stärka sitt erbjudande inom försäkringsområdet. Nu lanseras OKQ8 Bilförsäkring, som när den kompletteras med tilläggsförsäkringen BackUp Plus ger marknadens mest omfattande bil- och självriskreduceringsförsäkring.

OKQ8 Bilförsäkring är en komplett försäkring som går att teckna som trafikförsäkring, halv- eller helförsäkring. Försäkringen kan med fördel kompletteras med OKQ8:s tilläggsförsäkring BackUp Plus. Tillsammans ger de två produkterna marknadens mest omfattande bil- och självriskreduceringsförsäkring under samma varumärke, något som har efterfrågats av många av OK-föreningarnas över en och en halv miljon medlemmar.

- Lanseringen av OKQ8 Bilförsäkring är ett viktigt komplement till vår befintliga försäkringsportfölj. Ända sedan starten 1926 har vi eftersträvat att ta fram så bra förmåner och erbjudanden som möjligt till medlemmarna. Nu är målsättningen att ta fram ytterligare bra försäkringslösningar för medlemmar och kunder, säger Karin Hellgren, kommunikationschef på OKQ8.

Försäkringen, som erbjuds i samarbete med väletablerade Gjensidige tecknas på OKQ8:s hemsida. Med partnerskapet har OKQ8 möjlighet att erbjuda både egen distributionskraft och kompletta försäkringserbjudanden. Nästa steg efter lanseringen av bilförsäkringen är villa- och hemförsäkring, även det efterfrågat av medlemmarna.

- Vi är mycket glada över samarbetet med OKQ8. Med sina 740 stationer i Sverige och ett komplett produkt- och tjänsteutbud för bilen och bilisten är de en spännande partner att utvecklas tillsammans med, säger Henrik Mellberg, Partnerchef på Gjensidige Sverige.

OKQ8 Bilförsäkring är den första i raden av flera medlemsefterfrågade produkter som OKQ8 nu lanserar tillsammans med Gjensidige.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Karin Hellgren, Kommunikationschef, OKQ8 Scandinavia

Tel: 0730-68 40 04, e-post: karin.hellgren@okq8.se

OKQ8 Scandinavia – Den föredragna möjliggöraren för hållbar rörelse

OKQ8 Scandinavia har verksamhet i Sverige och Danmark och är ett av Skandinaviens största drivmedelsbolag. Vi är en engagerad, kundorienterad och hållbarhetsfokuserad organisation med cirka 5 000 medarbetare. Vi arbetar aktivt för att driva utvecklingen av mer klimat- och miljövänliga drivmedel och produkter, att minska ojämlikhet och att bidra till hållbara städer och samhällen. Med cirka 1 000 servicestationer, vår egen bank och ett av marknadens starkaste företagserbjudanden vill vi vara en den föredragna möjliggöraren för hållbar rörelse – nu och i framtiden. Läs gärna mer på okq8.se.