OKQ8 öppnar Sveriges 1 000:e etanolstation

OKQ8 öppnar Sveriges 1 000:e etanolstation

På premiärfesten på OKQ8 Rinkeby invigningstalade Ulla Hamilton, miljö- och fastighetsborgarråd (m), och Göran Lindblå, styrelseordförande OKQ8.

– Det är glädjande att det nu finns ett väl utbyggt etanolnät i Stockholm, säger Ulla Hamilton, miljöborgarråd. Tiden när man endast såg till ett fordonsbränsle är förbi. Vi får vänja oss vid flera olika bränslen där etanol kommer att vara ett alternativ, avslutar miljöborgarrådet.

– Det här är en milstolpe i vårt miljöarbete och markerar samtidigt vår ledande roll inom miljöområdet. OKQ8 har alltid tagit ett stort miljöansvar, och drivit på utvecklingen av miljöbra drivmedel, säger Camilla Slunge Dowling, miljöchef OKQ8.

För mer information, kontakta:
Camilla Slunge Dowling, miljöchef, 08 - 506 80 236, 070 – 268 00 57,
e-post: camilla.dowling@okq8.se

Mikael Björnér, informationsansvarig, 08–506 801 06, 070–268 01 14
e-post: mikael.bjorner@okq8.se

Du kan också läsa mer om vår miljösatsning på: www.okq8.se

OKQ8 tror på en hållbar bilism

OKQ8 är Sveriges största bensinbolag med över 800 stationer och ett komplett produkt- och serviceutbud. Företaget har som ambition att vara bäst inom alternativa drivmedel såsom etanol och RME och bygger nu ut biogasnätet.

Butiksortimentet omfattar hyrbilar, reservdelar och hemartiklar. På många stationer finns en gör det själv-hall, bilverkstad och biltvätt samt ett brett sortiment av däck och aluminiumfälgar.