OKQ8 vässar sitt verkstadskoncept - inleder samarbete med bildelsleverantören, MECA

OKQ8s verkstäder kommer att erbjuda allt som behövs för att vara en all-bilverkstad av högsta kvalitet. Det innebär service av alla bilmärken även under garantitid.
MECA kommer att förse OKQ8-verkstäderna med ett heltäckande reservdelssortiment med leveranser samma dag som beställning. Utöver detta erbjuds OKQ8 avancerad test- och diagnosutrustning samt utbildningsprogram för OKQ8s personal med möjlighet till teknisk support.

– MECA ger oss förutsättningar att driva verksamheten bättre. Våra verkstäder får nu en hög och framförallt jämn servicenivå över hela landet, säger PM Sjögrim.

MECA har sedan flera år tillbaka en väl inarbetad organisation med en komplett utbildningsavdelning, som ingår i MECAs egna verkstadskoncept MECA Car Service.

– Vi ser det som ett viktigt steg i vår egen utveckling att få arbeta med en seriös aktör som OKQ8. Vi får möjlighet att bidra med våra erfarenheter och hjälpa dem att stärka upp sitt verkstadskoncept, säger Pehr Oscarson, VD MECA Sweden

MECA kommer att leverera samtliga produkter som en bilverkstad behöver med undantag för däck, oljor, vårdkem och Volvo originaldelar. Verkstäderna kommer precis som tidigare att marknadsföras under OKQ8s varumärke.

För mer information, kontakta:
PM Sjögrim, chef för OKQ8s tjänsteorganisation, 08–506 804 21, 070–268 02 01
e-post: pm.sjogrim@okq8.se
Pehr Oscarson, VD MECA Sweden, 070–537 20 20
e-post: pehr.oscarson@MECA.se
Mikael Björnér, informationsansvarig OKQ8, 08–506 801 06, 070–268 01 14
e-post: mikael.bjorner@okq8.se

OK-Q8 AB är med en marknadsandel på 28 procent Sveriges största bensinbolag. OKQ8:s vision är att vara bilistens och energikundens självklara val. OKQ8 är ett svenskt aktiebolag med två huvudägare: OK ekonomisk förening, som i sin tur ägs av 1,3 miljoner medlemmar och Kuwait Petroleum International, ett statligt kuwaitiskt oljebolag.

MECA, med huvudkontor i Malmö, är en ledande aktör på den skandinaviska marknaden för bilreservdelar, däck, verktyg och tillbehör. I Skandinavien finns MECA representerat dels via en butikskedja med över 90 butiker, samt en professionell och komplett verkstadskedja med över 500 verkstäder. Under 2007 beräknas koncernen omsätta ca 1,5 miljarder kronor.