Två nya unika och högpresterande hydrauloljor från Q8Oils

Q8Oils lanserar två nya högpresterande hydrauloljor: Q8 Huber för utomhusbruk och Q8 Henry för inomhusbruk. Båda oljorna är baserade på grupp II basoljor och finns i viskositetsklasserna 32 respektive 46.

-Både Q8 Huber och Q8 Henry är tillverkade av grupp II basoljor som framställs genom modern teknologi, s.k. krackning och vätebehandling. Det innebär att de har lägre svavelhalt och högre renhet än vad den traditionella grupp I-oljan har. De här produkterna passar utmärkt för våra kunder som kräver en mycket hög, jämn och stabil kvalitet, säger Jonas Rejholt, produktchef på Q8Oils.

Q8 Huber
Q8 Huber hydraulolja är anpassad för att klara tuffa industriella och mobila applikationer samt maskiner som används i t.ex. krossverk, fordon och arbetsredskap i gruvor eller stålindustri. Den presterar exceptionellt bra vid höga belastningar, tryck och temperaturer. Q8 Huber är en mycket ljus olja som håller en jämn kvalitet över tid och som luktar mindre än konventionella hydrauloljor. Den är snabb och bra på att separera olja från vatten.Ytterligare fördelar är:

• Ingen minskning av kvalitet över tid

• Skjuvstabil – behåller sin viskositet över tid

• Minimerar stillestånd vilket leder till bättre underhållseffektivitet

• Förlänger bytesintervall genom minimala kostnader och maximal effektivitet

• Utmärkt slitstageskydd

• Hög flampunkt

Q8 Henry
Q8 Henry är även den baserad på grupp II basolja och utvecklad för att möta kraven för de mest rigorösa hydrauliska specifikationerna inomhus. Den medger exceptionell prestanda under hög belastning, tryck och temperatur. Innehåller moderna slitagehämmande tillsatser.Q8 Henry är godkänd av Bosch och Rexroth.

Egenskaper och fördelar:

•Långvarig stabil viskositet genom utmärkt skjuvningsstabilitet

•Överlägsen oxidationsstabilitet

•Exceptionell termisk hållbarhet

•Utmärkt slitskydd

Ladda ner produktdatablad:

Q8 Huber 32

Q8 Huber 46

Q8 Henry 32

Q8 Henry 46

För ytterligare information, kontakta gärna:
Karin Hellgren, Kommunikationschef, OKQ8 Scandinavia
Tel: 0730-68 40 04, e-post: karin.hellgren@okq8.se

Jonas Rejholt, Produktchef på Q8Oils på OKQ8
E-post: jonas.rejholt@okq8.se

Om Q8Oils

Q8Oils är OKQ8:s varumärke för marknadsföring och försäljning av smörjmedel till industri, jord- och skogsbruk, entreprenad samt marin verksamhet.

Om OKQ8