Olympus Micro Four Thirds 75-300mm - Världens minsta 150-600 mm telezoom

Världens minsta 150-600 mm telezoom

Tänk dig en telezoom med omfång på 150-600 mm och som bara är dryga 11 cm långt. Med Olympus nya objektiv till PEN-serien är det verklighet. En ultrakompakt telezoom som kombinerar en fantastisk optisk kvalitet med exceptionellt snabb autofokus. Perfekt både för foto och HD-film.

Nya M.ZUIKO ED 75-300 mm 1:4,8-6,7 är riktig lättviktare som bara mäter 7 x 11,6 cm. I jämförelse med 35 mm filmstandard blir brännvidden hela 150 till 600 mm. Ett rekord på marknaden när detta skrivs.

Bekväm att bära med. Fantastisk att använda.

Förutom en exceptionell optisk bildkvalitet är autofokusen mycket snabb. Fokuseringen är placerad i objektivets bakre del och består bara av två linselement, vilket gör autofokusen mycket exakt, nära ljudlös och extremt snabb.

Telezoomen ger dig möjlighet att ta snabba, skarpa närbilder utan att tränga dig på. Det ger en närhet och öppnar för uttrycksfulla bilder du inte trodde var möjliga att fånga. Barnens ansikten när de leker, djuren, naturen och sevärdheterna. Tänk dig en närbild av fågeln som landat på frihetsgudinnans näsa tagen från marken.

Lika bra för foto som HD-film

Micro Four Thirds objektivet M.ZUIKO ED 75-300 mm är även perfekt när du filmar i HD med din PEN-kamera. Den tysta autofokusen och det sköna skärpedjupet gör zoomen snabbt till en favorit när du vill fokusera på ditt motiv lite extra. M.ZUIKO ED 75-300 mm kommer att finnas ute i handeln under December månad och rekommenderat cirkapris kommer att ligga på 9,000kr inklusive moms.

Johan Wredström

E-post: johan.wredstrom@olympus.se

• Bio, film, foto

• M.ZUIKO ED 75-300 mm