Omegapoint bjuder in till 2018 års mest spännande och utvecklande juniorkonsultprogram

Omegapoint söker ambitiösa och målinriktade personer som är i början av sin karriär. Du har förmodligen en akademisk examen inom IT, digitala lösningar eller programmering. Du har kanske också en speciell förkärlek för framtidens utmaningar inom digital säkerhet.

Omegapoint grundades 2001 och är idag ett ledande företag inom cyber- och digital säkerhet med strategiska uppdrag från många av nordens ledande företag och myndigheter.

Våra kunder är i huvudsak ledande nordiska företag och organisationer inom främst branscher som hälso- och sjukvård, läkemedel, bank och finans, försäkring, media, telekom och fordonsindustrin. Omegapoint har också strategiska uppdrag inom statliga myndigheter och organisationer.

Omegapoint insåg tidigt värdet av att själva aktivt etablera processer för att identifiera och attrahera Sveriges bästa talanger inom IT och teknologi, ibland redan under deras studietid på högskolor och universitet.

Omegapoint’s juniorkonsultprogram erbjuder rätt personer en möjlighet att rivstarta sin karriär efter avslutade studier. Som deltagare i vårt juniorkonsultprogram erbjuds du som konsult, förutom löpande utbildning, också möjligheten att snabbt komma ut och arbeta med intressanta kunduppdrag med stöd från Omegapoint’s mest erfarna konsulter.

Omegapoint sysselsätter cirka 300 personer och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå

Din profil:

• Du är i början av din karriär eller kanske nyutexaminerad akademiker inom datavetenskap, datateknik eller teknisk fysik.
  • Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
  • Du nyfiken, drivande, engagerad och kvalitetsmedveten.
  • Du är inte rädd för att utmana oss med dina tankar och idéer.

Juniorkonsultprogrammet - Intern utbildning och kundprojekt från första dagen

Som juniorkonsult får du under två intensiva introduktionsmånader lära dig allt om Omegapoint som företag och vad rollen som konsult innebär. Inom Omegapoint har vi en utpräglad kompetenskultur och inom ramen för vårt juniorkonsultprogram erbjuder vi löpande kompetensutveckling inom områden som till exempel Agila metoder, säker applikationsutveckling, testdriven utveckling, moderna webbtekniker och Domändriven Design. Förutom löpande möjligheter till att utveckla din kompetens får du som juniorkonsult delta på vår årliga kompetensutvecklingskonferens.

Vi vet av erfarenhet att vikten av att tillämpa teori i praktiken är avgörande för hur våra juniorkonsulter ser på sin egen utveckling. Därför kommer alla deltagare i juniorkonsultprogrammet från första dag få ett riktigt konsultuppdrag hos en av våra kunder. Uppdraget utförs tillsammans med övriga juniorkonsulter med handledning av vår mest erfarna konsulter. Projektet avslutas och avrapporteras genom att alla juniorkonsulter presenterar resultat och erfarenheter för Omegapoint’s anställda.

Vad händer sedan?

Efter de två första månaderna är du redo för ditt första kunduppdrag. Som juniorkonsult har du alltid en mentor som ger dig stöd under den första tiden och med vilken du har regelbundna avstämningar. Alla juniorkonsulter får dessutom en individuell kompetensutvecklingsplan.

Juniorkonsultprogrammet pågår under sex månader men vi är övertygade om, och hoppas självfallet, att din kompetensresa på Omegapoint blir betydligt längre.

Varför ska jag välja Omegapoint?

Hos oss blir du del av ett företag som präglas av en uttalad kompetenskultur där vi ser varje medarbetare som vår viktigaste resurs, oavsett om du är en av våra juniorkonsulter eller en expert med 10 års erfarenhet. Alla är ovärderliga för oss och våra kunder.

Omegapoint’s företagsklimat kännetecknas av öppenhet, utveckling och engagemang. Vi värderar kunskap och personlig utveckling på riktigt. Vi är medvetna om vikten av att alla känner sig inkluderade och vi har en uttalat positiv syn på mångfald.

Välkommen med din ansökan!

Juniorkonsultprogrammet börjar under september 2018 så det är hög tid att söka nu.

Vill du veta mer eller har du frågor kontakta gärna Tatiana Decker, huvudansvarig för Omegapoint’s juniorkonsultprogram. Telefon 070-172 32 85 eller e-post tatiana.decker@omegapoint.se

Omegapoint is a leading provider of Digital Security solutions and services. Omegapoint has evolved from a provider of information- and IT security to a leading powerhouse securing large corporations and public organizations mission-critical cyber- and physical assets.

Founded in 2001 Omegapoint today serves leading Nordic companies and organizations in primarily industries such as Healthcare, Pharmaceutical, Bank and Finance, Insurance, Media, Telecom and Automotive. Omegapoint also have several strategic assignments from government organizations and the defense sector.

Omegapoint employs approximately 300 professionals and serves clients from offices in Stockholm, Göteborg, Malmö and Umeå.

To learn mor about Omegapoint Group please visit www.omegapoint.se.