Omegapoint en av Sveriges bästa arbetsplatser 2016!

Under onsdagskvällen offentliggjorde Great Place To Work® sin årliga lista över "Sveriges bästa arbetsplatser 2016". Omegapoint rankades som en av de bästa i kategorin medelstora organisationer.

För tredje året i rad har Omegapoint utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser av organisationen A Great Place To Work. A Great Place to Works rankning grundar sig på tre huvudområden: Medarbetarnas stolthet över vad de gör, medarbetarnas förtroende för ledningen samt kamratskap man känner inom bolaget med sina kollegor.

”Omegapoint är en kompetenskultur på vilken vi har byggt ett företag. Vi är absolut övertygade om att vi bygger den bästa arbetsplatsen för marknadens bästa IT-konsulter genom att aktivt stimulera människans inbyggda vilja att lära.

Omegapoint Academy jobbar målmedvetet med att kompetensutveckla våra medarbetare. Från oss, till oss, för att vi vill det. Vi tror på öppen informationsspridning och mäts på hur mycket vi bidrar till företagets gemensamma utveckling.

Utveckla dig själv och andra. Därigenom bidrar du till din egen, din kollegas, Omegapoints och din kunds fortsatta utveckling.

Omegapoint Säkrar Utveckling™” säger Johan Malmliden, CEO för Omegapoint Group.

I tillägg till, eller kanske tack vare, Omegapoint Academy och bolagets intensiva arbete med kompetensutveckling genomsyras Omegapoint av stark kamratskap och kollegial lojalitet. Man tar hand om varandra och är stolta över Omegapoints sammantagna leverans. Bolaget är medarbetarägt vilket tillsammans med vår öppna kultur ger en hög känsla av medbestämmande. Resultatet i medarbetarundersökningen från A Great Place to Work visar väldigt tydligt på detta.

"Det som gör Omegapoint till en fantastisk arbetsplats är respekten för individen och öppenheten som råder kring information, beslut och idéer. Det sitter i väggarna att "glada konsulter är lönsamma konsulter" och att vi genom att i största möjliga mån möta de anställdas behov skapar en vilja att gemensamt bygga företaget Omegapoint"

Konsult på Omegapoint, i undersökningen Trust Index 2016

"Omegapoint kombinerar kompetensutveckling av hög kvalitet med medarbetarnas engagemang, samtidigt som man har kul tillsammans på jobbet. Frihet under ansvar är en viktig ingrediens i arbetsplatskulturen och för tredje gången i rad landar företaget bland Sveriges bästa arbetsplatser."

Maria Grudén, VD på A Great Place To Work

Stockholm 2016-03-17

För ytterligare information kontakta:Lotta Hammarström, Talent Management-chef, Omegapoint Group
0735-23 00 64, lotta.hammarstrom@omegapoint.se

Omegapoint tillhandahåller expertkonsulttjänster inom Systemutveckling och IT- säkerhet. Sedan starten för 14 år sedan har Omegapoint haft fokus på att gifta ihop systemutvecklingsvärlden med IT-säkerhetsfrågorna ochär nu en ledande leverantör av säkerhetskritiska IT-lösningar och tjänster för framsynta kunder. 2016 är vi 200 anställda och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Umeå och New York. Omegapoint Säkrar Utveckling™ för våra kunder som är verksamma både i privat och i offentlig sektor.

För mer information om Omegapoint Group se www.omegapoint.se.