Peter de Verdier ny CFO för Omegapoint-koncernen

Peter de Verdier ny CFO för Omegapoint-koncernen

Omegapoint välkomnar Peter de Verdier som CFO. Peter är idag Ekonomidirektör för Sveriges Television och har en lång bakgrund från NASDAQs teknikverksamhet.

- Jag är otroligt glad över att hälsa Peter välkommen till Omegapoint. Han är en engagerad ledare med bred erfarenhet av affärsutveckling och tillväxt inom IT-baserade branscher. Genom rekryteringen av Peter förstärker vi både finansfunktionen och strategiarbetet samtidigt som vi kan öka tempot i processen att bli redo för börsen, säger Johan Malmliden, VD på Omegapoint. Group AB.

Peter de Verdier kommer senast från rollen som Ekonomidirektör och CFO för Sveriges Television, och har innan dess haft ledande befattningar inom OMX och NASDAQ-koncernen. Peter startade sin karriär som programmerare men har huvudsakligen arbetat med strategi, affärsmodeller och ekonomisk styrning, framförallt inom NASDAQ Market Technology. Peter var bland annat VD för NASDAQs holländska teknikbolag med inriktning mot governance- och compliance-system.

- Omegapoint är ett mycket spännande företag med en stark position i den snabbt växande cybersäkerhetsmarknaden. Det ska bli väldigt roligt att vara med och driva företagets utveckling under den fortsatta nordiska och europeiska expansionen. Jag ser också verkligen fram emot att lära känna mina nya kollegor i Omegapoint-familjen, säger Peter de Verdier, tillträdande CFO för Omegapoint-koncernen.

Omegapoint är en heltäckande leverantör inom cybersäkerhet och cybersäker digitalisering. Marknadens efterfrågan av dessa tjänster är stor och kraftigt ökande. Omegapoints främsta utmaning är att växa i samma takt som efterfrågan. Omegapoints nuvarande CFO Hans Grufman kommer efter överlämning till Peter de Verdier att gå vidare till nya utmaningar utanför koncernen.

- Omegapoint har vuxit och utvecklats snabbt under de senaste åren och Hans har varit en viktig del i vår framgångsrika resa och mycket viktig i ägarskiftet där Priveq sålde sin andel i bolaget till FSN Capital. Jag vill tacka för det fina arbetet med att utveckla företaget och vår finansfunktion, säger Johan Malmliden.

- Vårt mål är att bli norra Europas ledande aktör inom cybersäkerhet och cybersäker digitalisering. Vi växer kraftigt och planerar att expandera inom Norden och de tyskspråkiga länderna under de närmaste åren. För att klara den höga tillväxttakten förstärker vi löpande ledning och organisation. Peter är ett viktigt tillskott och jag ser fram emot att arbeta tillsammans med honom, avslutar Johan Malmliden.

Peter tillträder rollen som CFO den 15 augusti.

Johan Malmliden, VD Omegapoint Group AB

johan.malmliden@omegapoint.se

Clara Livh, Marknadschef Omegapoint Group AB

clara.livh@omegapoint.se

Peter de Verdier

Om Omegapoint Group AB

Omegapoint är nordiska ledare inom cybersäkerhet och säker digitalisering med missionen att säkra utveckling. Med expertis inom cybersäkerhet och säker digitalisering hjälper Omegapoint sina kunder att utveckla sin affär och skydda den mot cyberhot.

Omegapoint grundades 2001 och sysselsätter idag 600 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö, Umeå, Uppsala, Västerås, Örebro och Köpenhamn. Bolaget är delvis ägda av FSN Capital och delvis av medarbetarna. Kulturen kännetecknas av en vilja att alltid bli bättre och sticker ut med sitt stora fokus på kompetensutveckling.

www.omegapoint.se