Mikromobilitet

Nordbutiker lyfter sin e-handel med Omniarch

Nordbutiker tar in Omniarch som tillväxtmotor för sin e-handel. Nordbutiker är en e-handel stora inom elscootrar och elcyklar som hos Omniarch finner fler vägar till att nå tillväxt.

En utmaning som Nordbutiker likt många andra svenska e-handlare har 2021 är hur man bäst kan hantera tillströmningen av kunder. Omniarch tar hos Nordbutiker ett helhetsgrepp om den digitala strategin i syfte att utveckla och bygga tillväxt i Nordbutikers e-handelssajter.

Omniarch jobbar tillsammans med ledningen och bistår med att analysera nuläget, planera och genomföra actions för att driva tillväxt. Arbetsmetoden bidrar till ökad leverans, bättre resultat och högre transparens.

Omniarchs arbetssätt “do-first” synliggör både potential och utmaningar. Det bäddar för en kraftfull insats på såväl strategisk som operativ nivå, där Omniarch tillför resurser och kompetens för att stötta e-handelsansvarig hos Nordbutiker i dennes arbete med att tänka, planera och agera i ett tillväxtbolag som står mitt i en högsäsong för en handfull av deras butiker.

Syftet med Omniarch insats hos Nordbutiker är att ge ledningen verktygen de behöver för att på sikt själva kunna jobba mot ökad tillväxt och samtidigt få intern kontroll över alla relevanta processer. För att åstadkomma det tar vi ett helhetsgrepp gällande Nordbutikers digitala närvaro såväl som deras arbetsprocess.

Vi är glada över att välkomna Nordbutiker till Omniarchteamet, det är alltid lika spännande att få ansvaret att utveckla och jobba med tillväxt för ett bolag som har stora mängder data som strömmar in i systemet. Vi ser fram emot att framgångsrikt arbete och att kunna stötta med både strategi och operations från Omniarchs teamleverans., säger Pelle Pettersson, vd Omniarch AB.

---

Nordbutiker har flera e-butiker, primärt inom mikromobilitet, som möjliggör förflyttning av människor och varor. Omniarchs uppdrag omfattar Nordbutikers marknader i Sverige, Norge, Danmark och Finland.