Omniarch hjälper Casall Sport accelerera e-handeln

Omniarch hjälper Casall Sport accelerera e-handeln

Omniarchs tillväxtresa fick under slutet av 2020 en medpassagerare i form av Casall Sport, ett företag som redan i våras såg en starkt ökad efterfrågan på kläder som verkar sömlöst i övergången mellan hemarbete och träning.

Omniarchs VD Pelle Pettersson kommenterar tillväxten inom e-handel och möjligheten att gå in som tillväxtpartner för Casall Sport:

– Vi har likt många andra sett en kraftigt ökad efterfrågan under Q3 och Q4 på att jobba för att stärka den digitala affären, med tonvikt på att bygga organisationer och infrastruktur som är redo att möta vad vi ser är ett konsumtionsmönster som förändrat hur vi inspireras och tar beslut om var vi ska e-handla. Det är inte längre en fråga om att vi eventuellt ska e-handla.

– Att få jobba tillsammans med Casall Sport och deras nytillträdde VD Nanna Hedlund gjorde att vi möttes av en samspråkighet kring vikten att att sätta en grund till Nannas ambitiösa målsättning om att kraftigt växa bolagets e-com.

– Vår digitala tillväxtanalys var vägledande i att identifiera Casalls flaskhalsar och utifrån analysens resultat utformade vi en affärsplan för Casalls e-handel, som vi varit med och utfört, där bl.a. vår seniora konsult Anton Peterson har lett arbetet med att kravställa en ny Litium-partner.

Nanna Hedlund, som har lång erfarenhet av att styra och utveckla flera varumärken samt organisationer inom retail, kommenterar valet av Omniarch som tillväxtpartner:

– Jag har som en tydlig vision om en mycket starkare egen e-handel och att valet föll på Omniarch beror på att vi delar många erfarenheter inom e-handelstillväxt, omnikanal och framförallt vad som krävs för att genomföra en digital tillväxtresa.