Svenska nytänkande byrån Omniarch tar hem priset som årets e-handelsbyrå i Norden före de traditionella konsultbolagen

På den andra dagen av Nordic Ecommerce Summit, NES, stod det klart att tillväxtbyrån Omniarch vann i kategorin Nordic Ecommerce Agency of the Year. Omniarch var nominerade tillsammans med Visma, Columbus, Woolman och Vaimo.

NES vinnarmotivering: “Omniarch har vuxit mer än 300% det senaste året. Byrån har en intern målsättning om att förbättra nordisk e-handel och för att uppnå det strävar de efter att dela så mycket kunskap de förmår. De arbetar med runt 40 av Nordens största och mest framgångsrika e-handlare, retailers och varumärken samt har skapat en plattform som attraherar stjärnor inom e-handel tack vare en exemplarisk företagskultur.”

NES motivering är sprungen ur Omniarchs satsning på att under lång tid komplettera sina värdefulla teaminsatser hos kunderna med en kombination av intern och extern kunskapsdelning.

Pelle Petterson, vd Omniarch AB, kommenterar:

- Ytterligare ett starkt bevis på att vår approach med do-first är ett vinnarkoncept. Istället för att inleda projekt med tunga strategidokument låter vi vårt team nyttja all sin gemensamma kompetens för att snabbt ta action på områden där vi identifierar förbättringspotential. Att vi nu efter över ett år med den arbetsmodellen uppmärksammas av branschen känns otroligt bra och är motiverande för hela teamet.

- Vår modell för kunskapsdelning är en viktig del av vår företagskultur där vi uppmuntrar hela teamet att dela sin kunskap med kollegorna. Då kunskapsdelning har en avgörande roll i bolaget har vi valt att sätta vårt bolags huvud-KPI:er utifrån hur mycket kunskap vi kan dela, istället för de traditionella kpi:erna som omsättning och resultat. Vi är övertygade om att fortsatt delning av kunskap kommer leverera fler värden i längden.

Priset “Ecommerce Agency of the Year” tilldelas byråer eller partners som är baserade i Norden och som uppvisat signifikanta och kraftfulla bidrag till e-handeln. Vinnaren i kategorin är en ledare inom sitt segment, har verkat för positiva relationer med kunder och ekosystemet i stort samt bygger innovativa lösningar ämnade att hjälp kunder accelerera tillväxt online (Nordic Ecommerce Summit 2021).

Hans Edlund

Chief Strategy Officer