ONDROP - FÖRENKLAR DIGITAL FÖRSÄLJNING VIA MARKNADSPLATSER

En tredjedel av de Svenska B2B företag som idag inte säljer via marknadsplatser planerar att göra det. Hur gör du som varumärke för att sälja via marknadsplatser utan att det för med sig tidskrävande administration, eller stora investeringar i flertalet direkt-integrationer?

Dessa frågor ställde sig e-tailern Henrik Klintenberg med sitt skovarumärke, när han för snart två år sedan stod inför denna utmaning, utan någon administrativ eller ekonomisk hållbar lösning...

...han vände sig då till e-handelsstrategen och integrations arkitekten Amarit Neumann, som han delade skolbänk med på en IT-utbildning 20 år tidigare. Tillsammans började de skissa på en IT-lösning med produktnamnet OnDrop som skulle innebära att ett varumärke, med endast en integration nå ut till flertalet marknadsplatser samtidigt! Med automatiserad orderhantering, skalbar försäljning, ökad exponering och tillväxtpotential.

”Det finns ett stort intresse från varumärken att börja sälja via marknadsplatser. Vi upplever dock en försiktighet i att investera i integrationer, före uppvisad lönsamhet. Därför erbjuder vi istället en låg månadskostnad och kommission baserad på omsättning. Varumärket kan utan ekonomisk risk expandera försäljningen via flertalet marknadsplatser med full kontroll på lager, produktinformation samt automatiserad orderhantering.”- Henrik Klintenberg, OnDrop

OnDrop är partners med etablerade marknadsplatser inom mode som exempelvis Afound, Åhléns, Zalando och Amazon. Ambitionen är att tillsammans med kunder / varumärken, finna rätt försäljningskanaler och strategiskt utveckla den digitala försäljningen.

Läs om hur skovarumärket Henry Kole utvecklade den digitala försäljningen med marknadsplatsen Afound: www.ondrop.se/work/afoundxhenrykole

Om OnDrop

En affärsplattform med syfte att höja attraktiviteten genom att förändra villkoren mellan varumärke och återförsäljare. Varumärket får en ökad exponering, effektivare orderhantering, skalbar försäljning och större tillväxtpotential. Återförsäljaren behöver inte investera i ett varulager som måste pushas ut, utan kan fokusera på kundupplevelsen och att driva trafik samt efterfrågan till varumärkets produkter, som levereras direkt från varumärkets lager.

Företaget är idag nischat inom modebranschen med fokus på att erbjuda Svenska varumärken ökad digital försäljning via Skandinaviska och Internationella marknadsplatser. Med huvudkontor i Göteborg, filial i Stockholm och Malmö.

Läs mer: www.ondrop.se