E.ON Värme, som är den största privata aktören på den svenska fjärrvärmemarknaden, har slutit ett flerårigt avtal med ONE Nordic om underhåll och beredskap i Malmöregionen.

E.ON väljer ONE Nordic

E.ON Värme har slutit ett flerårigt avtal med ONE Nordic. Det omfattar utförande av förebyggande och avhjälpande elunderhåll samt beredskap på E.ON Värmes produktionsanläggningar i Malmöregionen.

– Vi är mycket glada för det förtroende vi har fått av E.ON Värme. I tuff konkurrens lyckades vi vinna avtalet och få fortsatt förtroende. Vi ser nu fram emot fortsatt gott samarbete med en av våra största kunder, säger Joakim Johansson, affärsområdeschef ONE Nordic Syd.

Om E.ON Värme

E.ON Värme Sverige AB är den största privata aktören på den svenska fjärrvärmemarknaden. Varje år levererar bolaget fjärrvärme till runt 20 000 kunder över hela Sverige. De flesta av dem är fastighetsägare. Merparten av värmen kommer från förnybara energikällor.

I Malmö och Burlöv värms cirka 90 procent av husen med fjärrvärme, varav 60 procent kommer från Sysavs avfallskraftvärmeverk. E.ON:s anläggningar står för resterande 40 procent av fjärrvärmen i de båda kommunerna. Läs mer om E.ON:s erbjudande https://www.eon.se/privat/for-hemmet/fjarrvarme/har-kan-du-fa-fjarrvarme.html

För mer information kontakta Torbjörn Torell, vd och koncernchef ONE Nordic, 0705-77 40 40.

ONE Nordic är en av Nordens ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energisektorn.

ONE Nordic har cirka 1 100 medarbetare och omsätter 2,3 miljarder SEK. ONE Nordic är även verksamt i Norge under namnet ONE Nordic Kraftmontasje. Huvudkontoret ligger i Malmö.

Presskontakt

Jonas Arvidsson, vd och koncernchef

Emmeli Häggström, marknad och kommunikation

Presskontakt Varumärkes- och kommunikationsansvarig
Tomas Ölvebring, regionchef och vd för Lapplands Elnät AB

Presskontakt

En av Sveriges ledande leverantörer av tekniska tjänster, entreprenader och underhåll inom energi- och industrisektorn

ONE Nordic är en av Sveriges ledande leverantörer av tekniska tjänster, entreprenader och underhåll inom energi- och industrisektorn. Bolaget ägs av Eleda Group. ONE Nordic har ca 1 000 medarbetare och omsätter ca 2 miljarder SEK. Vi är verksamma i Sverige och finns på ett 25-tal orter. Vårt huvudkontor ligger i Malmö.