ONE Nordic AB öppnar nytt kontor i Borlänge för att främja tillväxt

ONE Nordic AB som levererar entreprenader, tekniska tjänster och service och underhåll till energiproducenter, energidistributörer och energianvändare, tar nu steget och öppnar upp ett kontor i Borlänge. ”Detta är ett utmärkt tillfälle att utöka vår verksamhet på - det ligger rätt i fas för oss med tanke på att vi fortsätter att växa och vill öka marknadsandelen i Dalaregionen”, säger Anders Eriksson, ONE Nordic ABs Serviceområdeschef i Borlänge.

Den 18 juni öppnar ONE Nordic AB dörrarna till sitt nya kontor på Rågåkersgatan 5 i Borlänge där ca 45 anställda kommer ha sin huvudstationering.

”Vi ser större affärsmöjligheter i och omkring Borlänge, därför flyttar vi vår etablering i Krylbo till Borlänge. ONE Nordic AB har under många år haft kunder och uppdrag i Borlängetrakten, men kan i och med ett etablerat kontor på plats utveckla våra kundrelationer och affärer och serva både befintliga och nya kunder på ett ännu bättre sätt i regionen”, säger Jan Bardell, vd för ONE Nordic koncernen.

”ONE Nordic AB arbetar med kunder i både den privata och offentliga sektorn. I Borlängeregionen ser vi stora affärsmöjligheter inom ett flertal områden; exempel är den fiberoptiska sidan där kommuner och privata föreningar nu satsar stort erbjuder vi allt från projektering till färdig anläggning. Kommunerna erbjuder vi dessutom drift och förebyggande underhåll på offentlig utomhusbelysning samt trafiksignalanläggningar. Energiproducenter och distributörer är en viktig målgrupp liksom industri och gruvnäring, vilka vi utöver service och underhåll också erbjuder om- och nybyggnation av energianläggningar”, säger Anders Eriksson och fortsätter:

”Kontoret gör att vi kan fortsätta växa i regionen och vi söker ständigt nya medarbetare både i Borlänge och på andra platser i landet.”
_______________________________________________________________________________

Jan Bardell, Vd för ONE Nordic koncernen