ONE Nordic AB rustar upp en vattenkraftanläggning utanför Sundsvall åt Vattenfall Vattenkraft AB

ONE Nordic AB har fått i uppdrag att rusta upp Vattenfall Vattenkraft AB vattenkraftanläggning Midskog som ligger 15 mil utanför Sundsvall. Avtalet avser uppgradering och utbyte av el- kontrollanläggningen i stationen. Arbetet påbörjas september 2013 och ska vara klart december 2014.

Affären är ett totalåtagande där ONE Nordic AB tar ansvar för ombyggnad och modernisering av el- och kontrollanläggningen i vattenkraftanläggningen. I arbetet ingår konstruktion, leverans, montage, kontroll, provning och idrifttagning.

”En modern el-och kontrollutrustning ökar effektiviteten och produktionskapaciteten i kraftverket då man med dess hjälp kan övervaka och styra kraftstationen på ett mer effektivt sätt. ONE Nordic AB har en väl dokumenterad erfarenhet inom området så vi är övertygade om att arbetet kommer flyta på enligt plan”, säger Hans Oskarsson, Projektledare på Vattenfall Vattenkraft AB.

Vattenkraften är en viktig marknad för ONE Nordic AB. Därför är denna affär av betydelse. Dessutom är affären med Vattenfall Vattenkraft AB viktig för oss då de är en ny kund inom el- och kontrollutrustningsområdet. Affären visar att vi är konkurrenskraftiga inom området och har ett starkt erbjudande som tilltalar vattenkraftägare”, säger Jan Bardell, Vd för ONE Nordic koncernen.

_______________________________________________________________________________

För mer information kontaktaJan Bardell, Vd för ONE Nordic koncernen