ONE Nordic AB säkrar Skånemejeriers produktion av mejerivaror och juice

ONE Nordic AB har skrivit ett service- och underhållsavtal med Skånemejerier AB, vilket innebär att ONE Nordic AB ansvarar för tillsyn av Skånemejeriers elektriska apparatur och elförsörjningsanläggning. Elförsörjningen är helt avgörande för alla former av produktion. Ett rätt dimensionerat underhåll minskar risken för driftstörningar som kan medföra betydande produktionsbortfall. Avtalet gäller 4 år fram till 2016-12-31.

I avtalet ingår underhållsåtgärder på högspänningsställverk, transformatorer, lågspänningsställverk, relä och LS-system. Avtalet omfattar även assistans, jour och beredskap dygnet runt, vilket innebär att ONE Nordic AB kan rycka ut med kort varsel om det uppstår något problem i anläggningen. I avtalet ingår också kopplingsansvar* för anläggningarna i Kristianstad och Malmö.

”Underhållet förlänger livslängden på vår elanläggning och det delegerade kopplingsansvaret innebär en avlastning för vår egen organisation – det är en trygghet att få experthjälp. Assistans, jour och beredskap är dessutom en utomordentlig hjälp för att förhindra eventuella längre produktionsstopp”, säger Inköpschef Thore Bengtsson på Skånemejerier AB.

”Avtalet med Skånemejerier är viktigt och visar på vår styrka inom industriområdet. Vi är en oberoende partner med stora resurser och vår personal är utbildade experter inom olika områden; utöver service och underhåll kan vi bl.a. hjälpa industrikunder med om- och nybyggnation av elförsörjningsanläggningar samt analys av elkvalitet och energieffektivisering etc”, säger Jan Bardell, vd för ONE Nordic koncernen.

*Kopplingsansvarig är den person som planlägger och svarar för kopplingar inom det område som eldriftansvarig angivit.

Jan Bardell, Vd för ONE Nordic koncernen
E-post: jan.bardell@one-nordic.se

Thore Bengtsson, Inköpschef, Skånemejerier AB.
Tel: 040 14 27 14
E-post: Thore.Bengtsson@skanemejerier.se
__________________________________________________________________________________

Skånemejerier AB
För mer information besök www.skanemejerier.se.