ONE Nordic AB underhåller elnäten i Kramfors kommun åt AB Kramfors Energiverk

ONE Nordic AB underhåller elnäten i Kramfors kommun åt AB Kramfors Energiverk

AB Kramfors Energiverk har genomfört en upphandling av ett ramavtal för elnätstjänster. ONE Nordic AB vann avtalet som omfattar service- och underhållsarbete på befintliga elnät i Kramfors kommun. Det kan även komma att ingå uppdrag i olika prisklasser för om- och nybyggnation av elnät. ONE Nordic AB anställer även fyra av de linjemontörer som tidigare arbetat på AB Kramfors Energiverk för att stärka sin personalstyrka med ytterligare kompetens. Avtalet löper under 2013-2015.

ONE Nordic ABs förebyggande service och underhållsarbetet i anläggningarna är viktigt för att förhindra driftstörningar i eldistributionen ut till våra kunder i Kramfors kommun. Om något skulle hända står de redo att rycka ut dygnet runt för att åtgärda felet, säger Henrik Hjeltström, VD Kramfors Energiverk.

Den 1 april 2013 blir Kramfors Energiverk ett helägt dotterbolag till E.ON Elnät Sverige AB.

”Vårt mål är att förebygga driftstörningar och sänka kostnader i kundens anläggningar. Målet är också att vi nu och framledes ska vara en stark strategisk partner till E.ON Elnät. Vi vann affären genom ett bra konkurrenskraftigt pris, vår geografiska etablering och genom vår starka kompetens inom området”, säger Jan Bardell, VD på ONE Nordic koncernen.
____________________________________________________________________

Jan Bardell