På bilden ser ni ONE Nordics montör Fanol som deltar i ett projekt där han under våren 2017 utförde ca 350 elmätarbyten i Hyllie, p.g.a teknikbyte från elnätskommunicerande elmätare till radiokommunicerande mätare.

Staffanstorps Energi spår stark expansion och skriver 10-årigt avtal med ONE Nordic

Staffanstorps Energi AB har skrivit ett 10-årigt avtal med ONE Nordic AB kring mätvärdesinsamling. Avtalet är ännu en bekräftelse på ONE Nordics starka ställning inom energimätning.

ONE Nordic tar i och med avtalet över hanteringen av mätvärdesinsamlingen för alla Staffanstorps Elnätkunder. ONE Nordic ska se till att Staffanstorp och deras kunder får en fortsatt kvalitetssäkrad och korrekt hantering av mätvärden – mätvärden som fungerar som underlag till elnätsbolagets fakturor till slutkund.

”Vi tackar Staffanstorp för förtroendet med ett långt avtal avseende mättekniska tjänster. Denna affär är viktig för oss inom segmentet kommunägda elnätsbolag där vi expanderat starkt det senaste tiden. Vi ser stora synergier mot våra andra avtal med elnätskunder vilket ger oss möjlighet att utveckla vår lösning än mer för att vi ständigt ska ligga i framkant”, säger Magnus Hasselgren, regionchef ONE Nordic.

Staffanstorp Energi är ett elnätsbolag som distribuerar el åt 7200 kunder i ett nätområde som täcker delar av den skånska kommunen Staffanstorp. Staffanstorp kommun har idag knappt 25 000 invånare, men spår en stark befolkningsökning på några års sikt.

”Befolkningsmässigt växer kommunen så det knakar och det är full fart på byggandet. Då behöver vi på Staffanstorp Energi stå rustade med lösningar som klarar en snabb expansion. Med ONE Nordics tjänst mätvärdesinsamling får vi en lösning att växa med och kan även fortsatt garantera förstklassig service till våra kunder”, säger Johan Kennryd, elnätschef.

Mer information om ONE Nordics erbjudande inom energimätning

Mer information om Staffanstorps Energi AB

För mer ínformation kontakta:
Magnus Hasselgren
magnus.hasselgren@one-nordic.se
+46702091659

ONE Nordic är en av Sveriges ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energi- och industrisektorn.

ONE Nordic har cirka 1 000 medarbetare och omsätter 2 miljarder SEK. Huvudkontoret ligger i Malmö.