Stefan Helmvall, ny vd för Lapplands Elnät

Stefan Helmvall blir ny vd för Lapplands Elnät

Lapplands Elnäts styrelse har beslutat att utse Stefan Helmvall till ny vd. Stefan kommer närmast från Eitech Engineering och tjänsten som vice vd och regionchef för norra Sverige.

Stefan Helmvall har lång och gedigen erfarenhet från ledande befattningar inom elkraft, automation och eftermarknad. Han har arbetat inom ABB-koncernen i 20 år och var en starkt bidragande kraft när dåvarande Goodtech byggde upp en komplett underhållslösning vid Facebooks datacenter i Luleå.

- Marknaden i norr ser bra ut, nät- och energianläggningsägare ska investera mycket de närmaste åren och med Stefans kontakter och nätverk borde våra möjligheter till expansion öka, säger Tony Sundberg, delägare i Lapplands Elnät.

- Stefan Helmvall kommer att bidra med stor kunskap och erfarenhet för att ytterligare skapa tillväxt och utveckling inom bolaget och koncernen i övrigt. Inte minst kommer hans erfarenheter när det gäller service och underhåll inom industrin att passa bra för oss i våra satsningar inom det segmentet, säger Carl Norelid, styrelseordförande i Lapplands Elnät.

Stefan Helmvall tillträder sin tjänst den 3 oktober.

För mer information, kontakta Carl Norelid, styrelseordförande i Lapplands Elnät, 070-247 29 90

Om Lapplands Elnät

Lapplands Elnät är verksamt i norra Sverige inom energisektorn och är en ledande leverantör av drift- och underhållstjänster samt entreprenader inom lokal- och regionnät.

Bolaget ägs till 60 procent av ONE Nordic-koncernen och till 40 procent av Lapplands Eltjänst. Lapplands Elnät är organisatoriskt ett dotterbolag under ONE Nordic-koncernen. Bolaget är etablerat på ett flertal orter i norra Sverige och huvudkontoret ligger i Jokkmokk.

ONE Nordic är en av Nordens ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energisektorn.

ONE Nordic har cirka 1 100 medarbetare och omsätter 2,3 miljarder SEK. ONE Nordic är även verksamt i Norge under namnet ONE Nordic Kraftmontasje. Huvudkontoret ligger i Malmö.