Gå direkt till innehåll
Varje villa har egen pool, trädgård och nära till stranden, där höknäbb och sköldpaddor häckar.

Waldorf Astoria öppnar nytt lyxhotell på Seychellerna

Platte Island, Seychellerna, 6 february 2024

Personlig conciergeservice, villor med upp till fem sovrum, egna strandnära trädgårdar och sex restauranger kombinerat med elegant service och oöverträffad lyx - Waldorf Astoria öppnar ett nytt lyxhotell på Platte Islands, Seychellerna.

Anläggningen drivs med solceller, har en permanent miljöchef och marinbiolog som främjar samarbete med lokala organisationer för att bevara öns natur och konceptet "jord-till-bord" ger gästerna möjlighet att äta medvetet. Waldorf Astoria är Hiltons lyxhotellmärke och just här på Seyschellerna drivs den exklusiva resorten med 50 villor längs havet av den svenska general managern Elias Pertoft.

Om hotellet

Waldorf Astoria Platte Islands arkitektur och inredning blandar lyx med jordnära toner, unik konst, klassisk inredning och tropiska vyer. Resortens interiörer är inspirerade av öns natur, som kokospalmer och snäckskal.

Waldorf Astorias sex restauranger och barer blandar det bästa av internationella och lokala smaker. Den hyllade chefskocken Jane-Therese Mulry serverar kreolsk-latinska fusionskoncept, inklusive tapas, ostron och champagne samt asiatiska och medelhavsinspirerade rätter.

Restaurang Moulin, som öppnar senare i år, visar "från jord till bord"-konceptet, och kommer att erbjuda gästerna en holistisk resa till medvetet ätande med färska ingredienser från öns trädgård. Moulin kommer att fungera som en matlagningsskola under dagen och förvandlas till en restaurang på natten. Varje rätt kommer att paras med utvalda drycker för att komplettera och förstärka smakerna.

Anläggningen erbjuder också mat- och dryckesupplevelser som t.ex. bartender- och baristaklasser, kreolska matlagningskurser, efterrätts- och bagerikurser. Ytterligare kulinariska upplevelser såsom flytande frukostbrickor i den egna villapoolen samt aktiviteten ”måla och skåla” med en öppen bar, är också möjliga.

Waldorf Astoria Seychellerna Platte Island har genomfört flera initiativ för att bevara och skydda mångfalden av flora och fauna. På sandstränderna häckar höknäbb och gröna sköldpaddor, och undervattensriket Platte Island är inte bara ett äventyr utan också en viktig del för det ekologiska samarbetet i regionen.

Waldorf Astoria Seychellerna Platte Island använder solceller för att skapa förnybar energi till de flesta av verksamhetens delar och anläggningens 2,5-megawatts solenergipark gör att 95 procent av verksamhet drivs med solenergi. Öns naturliga trädgård tillhandahåller en stor del av restaurangernas frukter och grönsaker för en hållbar tillgång, från jord till bord.

I spa-området finns individuella behandlingar och personliga program, yoga, meditation och mindfulness samt bastu, hydroterapi samt ett fitnesscenter samt flera utomhusaktiviteter som kitesurfing, dykning, fridykning, padel, kajakpaddling och djuphavsfiskeupplevelser.

Andra aktiviteter på hotellet inkluderar stjärnskådning, utomhusbio och dans under öns natthimmel.

Sea Scouts Kids Club erbjuder de små en aktiviteter från konst och hantverk till kulinariska klasser och matlagning med nyskördade ingredienser från kockens trädgård. Dessutom erbjuder Marine Mavericks Teens Club ett unikt utrymme för unga vuxna att delta i marina hållbarhetsinitiativ. Tonåringar kan njuta av aktiviteter som iPhone-fotograferingssessioner, tysta discokvällar, mocktail-bartenderkurs, escape room, padel och spännande historier runt en öppen brasa.

Om Hilton

Waldorf Astoria Seychelles Platte Island ansluter sig till fyra andra hotel i Hiltons Indiska-oceanenportfölj, inklusive Mango House Seychelles, LXR Hotels & Resorts, Hilton Seychelles Northolme Resort & Spa, DoubleTree by Hilton Seychelles – Allamanda Resort and Spa. Senare i år räknar företaget med att öppna Hilton Seychelles Labriz Resort & Spa, med Canopy by Hilton Seychelles.

Hilton är ett globalt hotellföretag med mer än 1,1 miljoner rum, i 124 länder. Under sin dryga 100-åriga historia har företaget välkomnat mer än 3 miljarder gäster. De har fått en topplacering på Fortunes lista över 100 bästa företag att arbeta för- och har varit utnämnd till global ledare på Dow Jones Sustainability Index under sex år i rad.

Om One of You

One Of You har de senaste 35 åren representerat destinationer och high-end-resorts. Våra kunder litar på vår gedigna kunskap om både vilka i resebranschen som produkterna passar in på och vårt nära samarbete med media. På motsatt sida vet resebyråer att vi representerar hotell med hög klass.

Bland kundera finns följande
  • Hong Kongs Turistbyrå
  • Singapore Turistbyrå
  • Dubai Turistbyrå
  • One & Only Resorts
  • Atlantis The Palm i Dubai
  • Constance Hotels
  • Sonevas
  • Sun International
  • Crown & Champa Resorts, Maldiverna
  • Eagles Resorts, Halkidiki
  • Waldorf Astoria, Platte Island på Seychellerna

Ägare av One Of You är Lena Skogström.